Vijftig tinten geldklopperij

Vandaag ontdekte ik dat er een 50 tinten grijs partygame bestaat. Geen grapje. Het bestaat echt! Nu te koop via bol.com. Met de pakkende slogan ‘ontdek je innerlijke godin’.

Godinnen aller pantheonen, verenigt u! De ‘innerlijke godin’ in het universum van E L James heeft niets, maar dan ook niets gezegends over zich. Die ‘innerlijke godin’ is meer een blije cheerleader die zojuist het bestaan van een clitoris heeft ontdekt en OhmiGAWD, als je erover wrijft voelt het fantastisch! Het is Lust! Ontdek je innerlijke LUST!!! Of je innerlijke cheerleader.

N! E! U! K! E! N! NEUKEN! YEAH!

Dus.
Skaoot, die me (en de rest van wandering spirits) op het bestaan van dit ‘stoute’ gezelschapsspel wees, zei er passend bij: “Ontdek je innerlijke godin… met je buren!” Want jawel, het is een gezelschapsspel. Het is een soort vraagspel, waarbij je een stelling voorleest en de rest van het gezelschap moet raden bij wie in het gezelschap deze stelling past. De mensen die dezelfde persoon kozen als de voorlezer krijgen een *insert facepalm* godinnentoken. FUCK OFF met die godin! AAARGH!!! De eerste die behoefde heeft aan een innerlijke godin, mag onderstaande in een lichaamsopening naar keuze steken.

Ok, technisch gezien is Heilige Maria geen godin, maar FUCK DAT! Heheh, see what I did there?

Zou het feestje wel wat leuker worden, als ineens de aanwezige dames hun Heilige Maria uit hun poes toverden om op tafel te zetten. Dàt is pas een ijsbreker! Wordt nog maanden over nagepraat, in plaats van het veredelde ‘truth or dare’ ding dat 30 euro kost omdat er ‘vijftig tinten grijs’ op staat.

En dat is nog niet alles. Er is zelfs… een uitbreiding. ‘The red room’, naar de ‘speelkamer’ uit het boek. Met nog stoutere vragen. Ik vind het jammer dat ik nergens een voorbeeld kan vinden van de vragen. Maar vast ook maar goed ook. Ik zou er denk ik heel verdrietig van worden.

En ik word er zo moe van. Het boek kijkt me nog steeds aan vanuit de kast (maar gezien de weinige seksdrive waarover ik in mijn vorige post vertelde, wil ik het kleine beetje dat er nog is niet ook meteen gillend weg laten rennen door wanstaltige lectuur). Laatst zag ik een forty-something met een van E L James naar de kassa in de V&D lopen. Even zag ik mezelf in slow motion naar haar toe springen, met een dramatische ‘NEEEEEEEEEEEE’ en het boek uit haar handen rukken. Of haar door elkaar schudden, met ‘Nee, doe het niet! Het is zo slecht geschreven!’. Maar toen zag ik dat ze ‘Vijftig tinten donkerder’ vasthad, en haar mannelijke gezelschap met twinkelende oogjes een briefje van twintig uit zijn portemonnee haalde. En ze vertrokken, elkaar verliefdig aankijkend en ik dacht ‘nou, als dat het resultaat is van het boeketromannetje van de 21ste eeuw, dan is dat leuk voor ze.’.

Maar serieus! De vijftig tinten grijs sekspakketten schieten ook als paddestoelen uit de grond. Ik kom er niet omheen! Mijn online internetrondje van smut-winkels vervuilen mijn beeldscherm meteen met ‘de echte tepelklemmen van 50 tinten grijs!’ en ‘Inner Goddess!’ AARG!!! Waarom dertig euro betalen voor ben wa ballen waar op het ringetje ‘vijftig tinten grijs’ staat, geleverd in een grijs satijnen zakje, terwijl het zonder die naam, vijftien euro kost! Kijk zelf!

vergelijking

Bij een helemaal eerlijke vergelijking zou ik van allebei de specificaties erbij doen. Zoals dat de goedkope variant totaal 26 cm is, de balletjes een diameter van 3 cm hebben en het totaal 250 gram weegt. Wat je zou willen weten, toch? Bij de vijftig tinten staat alleen dat het totaal 20 cm lang is. En daar heb je wat aan.

Hoe dan ook, wat dacht je van beginnerssetjes? Mince.nl maakt enorm reclame, en citeert E L James. Zij is blij dat er een lijn aan sextoys is ontworpen die overeen komt met wat zij voor ogen had in het boek. Alsof ze iets ontzettend nieuws heeft verzonnen. Ben wa balletjes? Spreidstang? Een buttplug? Een op afstand bestuurbaar trileitje? Een grijze stropdas? Dames en heren, we hebben haar gevonden, het creatieve fantasievolle meesterbrein! Geef haar een medaille. Een grijze stropdas, mijn hemel, het is vast voor het aller, aller, allereerst dat iemand op het idee komt om een kledingstuk te gebruiken tijdens seks.

Als ze echt creatief zou zijn, zouden er wasknijpers op haar tepels staan, in plaats van de ‘echte tepelklemmen zoals uit het boek’. Zoals op takethis.nl. En wat een onzin, om te claimen dat het de ‘enige echte’ zijn. Vijftig tinten is geen plaatjesboek. Er staat nergens een foto. Dus of ze heeft het zo ontzettend goed omschreven dat van alle lezers maar een soort tepelklem kan voorstellen, of het is een grote hoop gebakken lucht. Marketing technisch verantwoord, maar toch gebakken lucht.

Gelukkig is mijn favo online winkel, peitschenhandel.de, nog niet besmet met het vijftig tinten grijs-marketing virus. En gelukkig kost digitaal windowshoppen niks. Een meisje mag dromen, toch?

Zelfs als die dromen ontaarden in een slecht boek. Misschien laat ik ooit zien dat het beter kan. Of misschien moet dat ook maar een droom blijven.

6 thoughts on “Vijftig tinten geldklopperij

  1. isakins schreef:

    Ja nou vind ik 29 euro nog wel mee vallen, je kan ook de complete set kopen, goedgekeurd door niemand minder dan E.L. James
    van 629 nu voor maar 550 euro! JA echt waar zie hier: http://www.shoperotica.nl/aanbiedingen/
    Nou dat vind ik pas absurd voor satijnen sjaaltjes, een paar handboeien en een butt plug.

  2. centraaloplaadpunt schreef:

    Het verkoopt. Hoe slecht ook… Goedkoop marketinggedoe. Het werkt.

    Niks voor mij.

  3. dreamingalynia schreef:

    Inderdaad, goedkoop marketinggedoe werkt blijkbaar beter dan inhoud… Gelukkig weten wij beter xD

  4. faery schreef:

    Het schijnt dat de officiële flogger etc. nog best van goede kwaliteit is (aldus de vrouwen van en sexshop in londen, die zelf ook wat skeptisch waren).

Geef een reactie

