Switchen is soms maar ingewikkeld

Zoals ik al geschreven heb in een eerdere post, speel ik nu ook al sub met iemand. Zij is switch, net als ik. En we switchen dan ook af en toe met elkaar. En dat gaat best goed en is erg leuk om te doen. Maar inderdaad, er zit een maar aan te komen. Ik merk dat het soms toch wel een beetje ingewikkeld begint te raken. Waarom vraag je je misschien af? Sta me toe dat uit te leggen.

Ingewikkeld he?

Wie kent de grap nu niet ondertussen… flauwe humor, maar passend inkoppertje

Ik heb het niet heel makkelijk gehad als het om subben gaat. Het is me niet echt van een lije dakje gegaan. Dat maakt het feit dat ik met die meid kan subben, en ook echt lekker subben, extra bijzonder voor me. Maakt het me ook bijzonder waardevol. Daar staat tegenover dat ik ondertussen al wel een jaartje of twee ervaring op heb gedaan als Dom. Ik ben ondertussen al redelijk gevoelig geraakt naar subtiele signalen van subjes en daar mijn voordeel aan doen, omdat ik kan zien dat hetgene wat ik op dat moment die “aankomt”. Als ik het zelf even mag zeggen, ben ik ondertussen al best bekwaam geraakt in de wilskracht van een subje te ondermijnen en het voeden van de subbige gevoelens.

Dat betekent dat ik haar, als ik dat wil, met grote zekerheid kan overweldigen als ik mijn hoofd ernaar zet. Ik ben koppig genoeg dat als ik zou moeten bewijzen dat ik ‘on Top’ kan raken in een switch-fight, alle sub-triggers compleet kan wegzetten en geen enkele dirty trick te min vind om die positie te berijken. En daar voel ik nu een beetje een sluipend gevaar in zitten. Want we hebben nu zo’n switch fight gehad, waarbij zij compleet in Dom-mood was en overtuigd was dat ik haar niet meer subbig kon krijgen. Dus ja, wat volgt er dan…

Challenge accepted meme

Wedden van wel dus?

Het heeft me misschien wat moeite gekost, maar ik heb haar onder gekregen. En achteraf heb ik me er ook schuldig om gevoeld. Want op dat moment wilde ik eigenlijk helemaal niet Dommen, maar wilde ik juist wel subben. Maar laten we nu net een beetje hebben zitten praten op enige vormen van CBT en tsja… dan wil je je misschien als man toch jezelf wel een beetje veilig stellen misschien. En zo voor een keertje zou het geen probleem zijn zou je denken, maar ik beschouw het juist als een teken dat áls ik naar de macht kan grijpen, ik dat ook kan doen en met redelijke zekerheid deze kan weten te bereiken. Maar het liefste zou ik niet kunnen doen. Het geeft een beetje het gevoel alsof het afdoet aan het kunnen overgeven. Plant het zaadje van de illusie dat zelfs als ben ik machteloos, is deze terug kan claimen wanneer ik (in een paniek reactie? Topping from the bottom) daar mijn hoofd naar zou zetten. Maar ik vind dat eigenlijk geen super gave gedachtegang. Ik zou lieve gewoon in een sub-rol geforceerd kunnen worden en dat ik daar niet meer uit zou kunnen raken tenzij de andere het toestaan (of de nood aanbreekt).

Kortom, even ingewikkeld soms.

-Lumen1987

3 thoughts on “Switchen is soms maar ingewikkeld

  1. Alchemilla schreef:

    Ik kan me er zeker iets bij voorstellen. Het is een beetje als los kunnen komen uit een bondage terwijl je D denkt dat je goed vast zit, dat is toch minder. Mijn eerste gedachte is gag erin, touwtjes erom en spelen maar of gooi er wat hypnose tegen aan 😛 En misschien is het ook nuttig om na te denken of je echt wel aandurft wat ze met je wil gaan doen, als je je zo gedraagt (Look! A distraction!).

  2. Daria schreef:

    Hmmmm, dat is inderdaad lastig. Ikzelf switch niet met één en dezelfde persoon, dus ik heb er geen ervaring mee. MIsschien andere switches die dat wel hebben? *roept*

  3. centraaloplaadpunt schreef:

    Wanneer ik ga spelen zijn de rollen duidelijk, geen switchfight. Een van ons twee pakt de macht (lief en ik zijn switch met elkaar) en dat blijft zo. Wel een lekker veilig gevoel.

Geef een reactie

