Bi-schuw

Ik heb relaties naast mijn langlopende primaire relatie. Die zijn bijna allemaal met mannen, hoewel ik geen hardcore hetero ben. Maar hoe komt ik dan telkens toch weer uit bij een vent, hoe awesome dan ook?

Waarschijnlijk ben ik gewoon veel te voorzichtig en schijterig als het om vrouwen gaat. Ik ben als de dood dat ik een miskleun bega door een hetero-vrouw per ongeluk lastig te vallen. Hoe realistisch dat is in bijvoorbeeld de nogal heteroflexibele BDSM-scene, daar hebben we het dan even niet over. Ik ben sowieso vaak sociaal onhandig; ik vind het lastig om niet te subtiel. maar ook niet te direct te zijn. Dat ik daarbij in de flirtpraktijk soms neig naar ‘te direct’ is op een of andere manier voor mijn gevoel bij mannen niet zo’n ramp. Eigenlijk is dat nogal seksistisch van mij, net alsof mannen hun mannetje wel staan maar vrouwen voor alles en nog wat beschermd moeten worden. Daar ben ik me van bewust, maar het blijft vrij hardnekkig in mijn achterhoofd meespelen.

Daar moet ik dan nog aan toevoegen dat ik een al te directe aanpak van een ander vaak ook niet zo fijn vind. Het kan goed zijn dat ik dat projecteer op andere vrouwen. Aan de andere kant, als niemand iets durft te zeggen, dan blijf je maar een beetje naar elkaar zitten loeren. Dat is ook nogal suboptimaal. En ervaring met flirten met vrouwen, dat doe ik dan zo ook weer niet op, waardoor ik blijf miskleunen, waardoor ik onzeker word, situaties ontwijk, enzovoort. Ik merk ook dat ik vanuit de media mijn hele leven gebombardeerd word met goede en minder goede ideeen over het omgaan met mannen, maar ik moet nog het eerste lesbische of bi-personage of persoon zien waar ik me echt mee kan identificeren. Maar goed, ik blijf open staan voor de mogelijkheden en wie weet, misschien dat mijn volgende impulsieve directe opmerking me meer oplevert dan een knalrood hoofd en een gemompeld excuus…

One thought on “Bi-schuw

  1. lumen1987 schreef:

    Misschien eens een bezoekje maken op een vrouw-meet-vrouw feest? Gaybar bezoeken wanneer ze een ladies-night houden? Zijn misschien wel even hele grote stappen zomaar, maar wie weet wat je er zelf aan overhoud. Misschien dat je gewoon rustig kan kijken en observeren hoe andere vrouwen met elkaar bezig zijn en wat ze doen om elkaar te versieren bijvoorbeeld?

Geef een reactie

