Mooi

Bijna iedereen is onzeker over zijn of haar uiterlijk. Het is gewoon lastig om je niet te vergelijken met anderen, zelfs al weet je ergens dat ze vast ook dingen hebben, waar ze niet tevreden mee zijn.

Ik weet van mezelf dat ik wel tevredener ben geworden over mezelf sinds ik vrijer ben in mijn relaties. Als anderen je blijkbaar aantrekkelijk vinden, is het makkelijker om zelf ook dingen te vinden die je mooi vindt. Verder zijn er nu een paar foto’s van mezelf in volle glorie, waar ik stiekem eigenlijk best tevreden over ben. Ik heb fotografisch ‘bewijs’ altijd een beetje eng gevonden, ik ben nog steeds voorzichtig met foto’s, maar ik zie nu ook wel de voordelen. Als je jezelf normaal ziet, is het vaak een beetje vervormd door je perspectief of een spiegel, een foto is dan toch weer net anders.

Andersom is het veel makkelijker. Ik heb tot nu toe al mijn spelpartners gefascineerd kunnen bekijken. Ik vind het ontroerend als iemand zo kwetsbaar of juist zo sterk voor me staat. Ik kijk dan niet naar onderdelen, ik zoek niet naar fouten. Ik zie gewoon iemand die mooi is, zo mooi dat het pijn doet en ik er eigenlijk geen goede woorden voor heb. En soms, soms lukt het me dan toch om een klein stukje daarvan over te dragen, zodat ze het zelf ook zien. En dat is helemaal mooi.

One thought on “Mooi

  1. dreamingalynia schreef:

    Dat van een ander zien is altijd zo veel makkelijker. Ik heb zo veel op mezelf aan te merken, terwijl mijn Meester mij mooi vindt zoals ik ben. Andersom vind ik Hem een ontzettend knappe, mooie man, maar Hij kan er moeilijk tegen als ik dat tegen Hem zeg, en is het daar helemaal niet mee eens. Als we maar genoeg elkaar mooi vinden, misschien raken we er dan een keer aan gewend šŸ˜‰

Geef een reactie

