Verjaardagen – vanilla met kinksters mixen

Je kan er niet om heen, of je nu in de kink-scene zit of gewoon vanilla bent. Ooit wordt je weer een jaartje ouder. En bij zo’n aangelegenheid wordt er doorgaans van de jarige verwacht dat er een feestje georganiseerd wordt. Want dat vind met gezellig en dat is gebruikelijk.

Happy Birthday

Er is er een jarig, hoera hoera…

Ik vind het zelf enkel als kinkster het hele verjaardag vieren aspect soms wat ingewikkelder in te plannen van vroeger toen ik nog onschuldig vanilla was. Ik had mijn vaste vriendenkring van vanilla’s en die nodigde ik toen allemaal uit en happy everafter. Maar nu zit ik met een kwestie dat ik als het ware twee vriendenkringen heb: de vanilla’s, en de kinksters. En het is mij opgevallen dat die tween groepen bij elkaar zetten, niet zo bevorderlijk is als je graag je kink kant van je vanilla-vrienden geheim wil houden.

Je zou denken: Maar Lumen1987, die kinkster vrienden zijn ook gewoon gezellige mensen. Enkel eventjes met de mensen die komen uit de kinkscene afstemmen wat er geantwoord gaat worden als men vraagt “Waar kennen jullie eigenlijk hem van”, en dan ben je klaar. Jammer genoeg blijkt dat niet genoeg te zijn. Als je ooit maar groep kinksters bij elkaar zet die groot genoeg is, dan ontstaan er vroeg op laat (althans: op elke meet waar ik ben geweest waar kinksters, in aan- én afwezigheid van vanilla’s, bij elkaar zijn) twee ‘effecten’:

  • Men gaat handtastelijk worden, beginnen met elkaar te klieren, of machtspelletjes beginnen te ontstaan.
  • Er wordt opvallend (voor vanilla standaarden dan!) over seks en seksualiteit gesproken.

Het laatste wordt vaak door vanilla’s gezien als een typische groep mensen, maar verder dan een opgeheven wenkbrouw en wat commentaar aan het einde van het feest komt het doorgaans niet. Het zorgt misschien voor vragen, maar dat is het is dan ook. Als je een beetje vlug van geest ben, kan je nog makkelijk ter plekke de boel afdoen en een leuk verhaal eromheen spinnen.
Maar als mensen proberen ongezien aan het waar van het subje te trekken… Heel vaak lukt dat stukje “ongezien” dus niet. Slechts 1 van de vanilla incrowd hoeft het te zien en zal enige vorm van argwaan gaan oproepen. Als dat bij 1 persoon blijft, kan je daar ook nog wel een mooi verhaal omheen lullen. Maar als meerdere mensen van de “voor vanilla’s compleet onbekende groep” zich allemaal typerend gedragen en daarnaast ook daardoor een gevoel geven dat ze allemaal elkaar lijken te kennen… Dan wordt het al een stuk ingewikkelder.

En als beide effecten tegelijkertijd optreden, dan kan je denk ik beter wel een héél sterk lul-verhaal bedacht en geoefend hebben van te voren. Niet iets waar ik me echt heel aangenaam bij voel. Misschien bekijk ik het een beetje negatief allemaal, maar het is wel iets wat me erg bezig houd. Mijn oplossing op dit moment, is ervoor te zorgen dat er geen kritische massa aan kinksters kan ontstaan op mijn verjaardag feestje, en om extra safe te spelen ook mensen van wie ik zeker weet dat ze zich op enkel vanilla vlak ook gewoon kunnen opereren. En niet als een vis op het droge gedragen… Want ja, sommige kinksters lijken soms wel een beetje … euh… hun vanilla roots compleet kwijt geraakt te zijn.

Happy birthday to me!

-Lumen1987

7 thoughts on “Verjaardagen – vanilla met kinksters mixen

  1. Roel schreef:

    Heel herkenbaar. Zet twee kinksters op een feestje en het gesprek gaat over SM. Is nauuwelijks aan te ontkomen. Het omgekeerde – een vanilla op een feestje vol met kinksters – is trouwens ook niet altijd een succes, zelfs niet als het een vanilla is die overal van weet en op zich open minded genoeg is. Meestal is het beter het een beetje gescheiden te houden.

  2. dreamingalynia schreef:

    Hoe ik het voor mijn vanilla vrienden ga vieren weet ik nog niet. Het weekend na mijn verjaardag hebben we al een housewarming voor een flinke groep kinksters, en daar past echt niet nog meer bij. Maar ze uit elkaar houden lijkt me inderdaad verstandig.

  3. Yara schreef:

    Ik heb meermaals mijn totaal gemixte vriendenkring en soms ook ouders/broers op hetzelfde feestje gezet. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Mijn vrienden uit de bdsmscene zijn niet mijn vrienden, alleen omdat ze van bdsm houden, maar ook omdat ik meer met ze deel en gemeen heb. Ik praat zeer regelmatig hele dagen niet met ze over bdsm. Mijn vanillevrienden zijn wel op de hoogte van mijn bdsmvoorkeur, maar dat is verder niet zo’n issue. Mijn familie echter niet, maar ook dat gaat prima. Klieren of klooien op zulke gemengde feestjes (van mij of vrienden) gebeurt eigenlijk niet, niet de geschikte plek dus gewoon niet doen.
    Op mijn bruiloft zaten tijdens het diner (met zo’n 25 man) aan iedere tafels kinsters en mensen die niet wisten dat wij dat zijn en ook dat ging prima. Nou ja, toen mijn broertje tijdens het diner (na een lange dag met ook alcohol) ging vertellen dat hij wel een meisje wilde wat naakt de vloer ging schrobben moesten er wat mensen op hun tong bijten om niet iets te zeggen….;-)
    Ik heb er nooit zo’n big issue van gemaakt en eigenlijk werkt dat prima.

  4. Mik- schreef:

    Herkenbaar inderdaad, met name als de kinksters in de meerderheid zijn. De kinksters in kwestie zijn inderdaad niet je vrienden alleen omdat ze van BDSM houden, maar onderling is dat toch wat ze gemeen hebben en waar dus automatisch de gesprekken over zullen gaan. Zelfs als de nilla’s er vanaf weten is het niet heel gezellig voor ze op die manier.

    Ik zat ooit zelf als ‘enige vanilla’ (met m’n ex dan) op een feestje met kinksters. (Niet zo heel nilla dus, maar dat wisten zij niet, ook de jarige toen nog niet, ikzelf amper.) Voelde vrij ongemakkelijk omdat er steeds in een soort codetaal (voor mijn gevoel toen) gesproken werd met veel “ssst er zitten nilla’s bij, niet shockeren!” gefluister. Ook al zeiden we honderd keer dat er gerust vrijuit gesproken kon worden.

    Ik vier mijn verjaardag samen met vriendlief en dan gewoon 2 of 3x (kinksters, nilla vrienden, familie).

  5. sweetblackangel schreef:

    grappig om dit verhaal te lezen, zeker omdat we hier toen een gesprek over gehad hebben. Ik ben erg benieuwd waar je mee komt en of het werkt!

    • lumen1987 schreef:

      Ik heb eigenlijk een kleine selectie van kinksters uitgenodigd, waarvan ik weet dat ze zich kunnen gedragen in een vanilla omgeving. Dat ze ook nog wat anders doen in het leven dan met BDSM bezig zijn. Daarnaast ook vooral geen kinksters uitnodigen die met elkaar spelen en elkaar niet vaak zien. Maar inderdaad, nog even zien hoe het gaat.

  6. centraaloplaadpunt schreef:

    Eén keer een feestje gehad waarbij ook een gemixte groep aanwezig was. Dat ging goed, op 1 persoon na. Met plaatsvervangende schaamte aangehoord wat hij allemaal uit wist te kramen, zeker omdat er (gelukkig!) niet echt op gereageerd werd. Afgezien van die ene persoon zou ik iedereen zo weer uitnodigen…

Geef een reactie

