Bibber ende brrr

Ja, de herfst in in volle gang en het uitzicht op de winter geeft ook de nodige koude rillingen. Maar vandaag schrijf ik niet over deze koude rillingen. Nee, vandaag stuitte ik op een foto op fetlife waar ik een hele andere soort koude rillingen van kreeg. Voor hen die nieuwsgierig zijn, bij deze een link naar deze foto. Wees gewaarschuwd: het is verre van work-safe… of child-safe. Voor de volledigheid, zodat jullie al van te voren zijn gewaarschuwd: de rest van zijn foto’s zijn van vergelijkbare aard.

You have been warned!

Just so you know: I told you so…

Nu reken ik mezelf al een redelijk open minded persoon. Ik pik veel dingen van mensen, tolereer veel, en kan over het algemeen goed begripvol zijn over dingen in het leven. Maar vandaag werd ik herinnerd aan dat het blijkbaar niet voor alles op gaat. Ook ik heb grenzen op wat ik trek. Een voor wie mijn BDSM lijst eens gelezen heeft, is misschien een van mijn harde grenzen tegen gekomen: Body mods.

Als er iets op deze aardkloot is waar ik niet goed tegen kan, dan is het body modding. Toegegeven, met sommige mods heb ik echt geen problemen. Oorbellen, en piercings in het algemeen heb ik geen problemen mee. Ik hoef het niet altijd mooi te vinden, maar wie ben ik om daarover te oordelen. En ik snap waarom iemand een transgender operatie ondergaat, borstvergroting of juist borstverkleining aanvraagd. Waarom iemand zich zou willen besnijden of een cosmetische operatie die mogelijk niet nodig is… Sure, ga je gang.

Maar serieus mensen, wat is in hemelsnaam het lolletje van je pik laten splijten!? WTF people? Waarom wil je in hemelsnaam het binnenste van je lul naar buiten halen? Weddenschapje verloren ofzo? Verkeerde been uit bed? De goede genen zijn allemaal naar je tweeling broer/zusje gegaan? Dwangneurose om uniek te zijn? Of had je gewoon een vriendinnetje met een ernstig geval van penisnijd? Echt waar, met al mijn open mindedness kan ik hier toch echt niet mijn bolletje achter krijgen. Ik kan gewoon niet geloven dat dit iemand echt voor zijn lol zou doen. Ik kan gewoon niet geloven dat dit kan. Er gingen comments rond dat het mogelijk/waarschijnlijk fake was… wie weet. Maar stel dat het blijkbaar een man bestaat die het werkelijk heeft laten doen. *shivers*

Sorry als dit even een beetje een trash-post is van mijn hand. Ik excuseer me daar volledig voor. Maar ik MOEST het gewoon even uit mijn systeem. Mensheid, alsjeblieft… Ik vraag niet veel van jullie. Maar doe me dit alsjeblieft niet meer aan. Dank jullie wel.

Getekend,

-Lumen1987

13 thoughts on “Bibber ende brrr

  1. dreamingalynia schreef:

    Brrrr helemaal mee eens! Heel leuk, al dat your kink is not my kink but it’s okay etc… En ik kan tegen een hoop, maar er zijn gewoon grenzen! *kruipt trillend in een hoekje*

  2. Daria schreef:

    Ik vind het altijd wel grappig als mensen zo’n opsomming noemen als jij hier ook doet:
    “met sommige mods heb ik echt geen problemen. Oorbellen, en piercings in het algemeen heb ik geen problemen mee. En ik snap waarom iemand een transgender operatie ondergaat, borstvergroting of juist borstverkleining aanvraagd. Waarom iemand zich zou willen besnijden of een cosmetische operatie die mogelijk niet nodig is… Sure, ga je gang. Maar serieus mensen, wat is in hemelsnaam het lolletje van je pik laten splijten!?”.

    Je noemt namelijk een heleboel dingen waar je niet zo mee kan zitten (bij een ander) maar vanaf een bepaald punt is het “opeens” te erg en schieten er klaarblijkelijk zaken als:
    “Waarom wil je in hemelsnaam het binnenste van je lul naar buiten halen? Weddenschapje verloren ofzo? Verkeerde been uit bed? De goede genen zijn allemaal naar je tweeling broer/zusje gegaan? Dwangneurose om uniek te zijn? Of had je gewoon een vriendinnetje met een ernstig geval van penisnijd?” door jouw hoofd.

    Dat vind ik altijd lastig te begrijpen, want voor mij zijn deze dingen (piercings, cosmetic surgery, bodymodifications) in principe allemaal hetzelfde. Een mens kiest ervoor iets te wijzigen aan zijn/haar lichaam. Sommige van deze wijzigingen zien we (tegenwoordig) vaker, andere niet. Sommigen zijn nog (enigszins) terug te draaien, andere niet. Maar uiteindelijk komt het voor mij allemaal op hetzelfde neer. Het is maar net wat je wilt doen met je lichaam en het is maar net wat je gewend bent. Waarom moet er dan over zoiets als dit geroepen worden dat deze persoon niet goed bij zijn hoofd is, terwijl men dat over andere mods (die men misschien meer gewend is?) niet (meer) doet?

    En gelukkig hoef je helemaal NIETS aan je lichaam te wijzigen als je dat niet wilt. En de gemiddelde persoon met mods respecteert dat in een ander. Zo jammer dat dat respect niet terug gegeven kan worden 😦

    Zo, dat moest even uit mijn systeem 😉

    • lumen1987 schreef:

      Ja, piercings en cosmetische ingrepen als neuscorrectie of borstverkleining vallen onder de paraplu-term “Body-modding”. Maar om het allemaal hetzelfde te beschouwen, nee… Daar deel ik jouw mening niet in 🙂 Piercen voldoet naar mijn idee niet dezelfde functie of heeft dezelfde sociale lading als een neuscorrectie of een borstverkleining dat heeft. Een brandwond behandelen vind ik iets anders dan een navelpiercing zetten.

      Sure, mensen moeten maar zelf uitvogelen wat ze met hun lichaam willen uitspoken. Ook als het om een ‘biforcation’-mod gaat aan iemand tong of een mannelijk geslachtsdeel. Enkel in het laatste geval kan ik gewoon totaal geen ene motivator bedenken om dat te ondergaan, zonder dat ik daarbij het gevoel krijg dat die persoon niet helemaal helder denkt. Misschien ben ik in dat invalshoek te kortzichtig. Dat wil ik best toegeven; ik heb ook mijn grenzen en die zitten ook in mijn vermogen om ergens begrip voor te hebben.

      Deze post gaat dan ook om het onbegrip dat ik over diens keuze heb om zijn penis te splijten. En over het zelf ondervinden dat mijn begrip grenzen kent.

      • Daria schreef:

        “Misschien ben ik in dat invalshoek te kortzichtig. Dat wil ik best toegeven; ik heb ook mijn grenzen en die zitten ook in mijn vermogen om ergens begrip voor te hebben.”
        “Deze post gaat dan ook om het onbegrip dat ik over diens keuze heb om zijn penis te splijten. En over het zelf ondervinden dat mijn begrip grenzen kent.”
        En dat is natuurlijk prima, dat is niet meer dan menselijk, denk ik.

        “Piercen voldoet naar mijn idee niet dezelfde functie of heeft dezelfde sociale lading als een neuscorrectie of een borstverkleining dat heeft. Een brandwond behandelen vind ik iets anders dan een navelpiercing zetten.”
        Wat mij betreft worden er nu een aantal dingen door elkaar genoemd.
        Een brandwond behandelen is een medische ingreep, óók de eventuele plastische chirurgie die daar op volgt, omdat bijvoorbeeld het littekenweefsel niet genoeg kan bewegen en men dat lichaamsdeel daardoor niet goed kan gebruiken. Een neuscorrectie of borstverkleining met een medische motivatie valt voor mij in dezelfde categorie als de brandwond behandelen.
        Maar als men om een esthetische reden een neuscorrectie of borstvergroting/verkleining laat doen dan is dat wat mij betreft niet anders dan om esthetische redenen iets aan je lichaam veranderen d.m.v. piercings, tattoos, scarification of noem maar op.

        “Enkel in het laatste geval kan ik gewoon totaal geen ene motivator bedenken om dat te ondergaan, zonder dat ik daarbij het gevoel krijg dat die persoon niet helemaal helder denkt.”
        Ook dat is menselijk en te begrijpen.
        Desondanks vind ik de grens tussen “oorbellen, piercings in het algemeen en cosmetische chirurgie” aan de ene kant en mods zoals bifurcatie aan de andere kant willekeurig. Een kunstmatige grens, gebaseerd op smaak en gewenning.
        Ik kan me voorstellen dat mijn grootouders hetzelfde zouden hebben gedacht over mijn piercings als dat jij over deze meneer zijn schlong denkt. Het is maar net wat we gewend zijn?

  3. centraaloplaadpunt schreef:

    Vaak heeft een bodymodification nut. Of het is mooi. Met oprechte nieuwsgierigheid vraag ik me af waarom iemand een stuk penis amputeert of deze splijt. Ik snap het niet. Veroordelen doe ik het niet eens, al ben ik blij dat ik geen relatie heb met iemand die dit ambieert.

    • Daria schreef:

      “Vaak heeft een bodymodification nut. Of het is mooi. Met oprechte nieuwsgierigheid vraag ik me af waarom iemand een stuk penis amputeert of deze splijt. Ik snap het niet.”

      Ik kan niet voor deze specifieke meneer spreken, maar ik schat in dat hij dit mooi vind en dat hij zijn lichaam op deze manier wil veranderen.
      Van wat ik om mij heen heb gehoord en wat ik van mijzelf weet, is de motivatie van mensen om body mods te nemen dat ze het mooi vinden en dat ze ervaren dat ze “meer zichzelf” worden met deze wijzigingen aan hun lichaam. En dat het een manier is om controle te hebben over je eigen lichaam.

      Zoals ik ooit eens gelezen heb op een body modification-website:
      “My modifications make me feel beautiful, they make me feel like me. I always felt like I was not me when I was growing up. I never fit in a crowd, I never fit in a clique, and I just went from group to group. I never found myself until I started modifying my body. So now I’m evolving into me.
      Though I don’t get modified because of the things that have happened in my past, they do help me overcome the negativity from bad experiences and allow me to feel that I have control of my body, physically and psychologically.
      I’m the one who’s in complete control of my body and my life — and I’m doing something to my physical self that no one can ever take away from me.”

      Mijn persoonlijke ervaring van body modification en BDSM ligt dan ook dicht elkaar aan, zoals misschien te begrijpen is uit bovenstaande tekst.

      • lumen1987 schreef:

        Mijn persoonlijke ervaring van body modification en BDSM ligt dan ook dicht elkaar aan, zoals misschien te begrijpen is uit bovenstaande tekst.

        Waarom is BDSM voor jou dan dicht verbonden met body mods? Ik zie er namelijk zelf niet veel raakvlakken in, met de uitzondering van je subje ‘marken’ op een bepaalde manier. ‘Branding’ bijvoorbeeld, of als onderdeel van een collaring?

      • Daria schreef:

        Deze reactie komt geloof ik niet op de goede plek, want er is geen knop “beantwoorden” verschenen onder jouw comment van 8 november, lumen1987. Daar is onderstaande dus een reactie op.

        “Waarom is BDSM voor jou dan dicht verbonden met body mods? Ik zie er namelijk zelf niet veel raakvlakken in, met de uitzondering van je subje ‘marken’ op een bepaalde manier. ‘Branding’ bijvoorbeeld, of als onderdeel van een collaring?”

        Nee, voor mij liggen mijn beleving van body modification en BDSM dicht tegen elkaar, omdat de onderliggende gevoelens en motivaties erg overeen komen.
        Van zowel body modification als BDSM (in de rol van bottom, die ik het vaakst ervaar) krijg ik een gevoel van macht en controle over mijn lichaam. Het gevoel dat ik deze dingen (piercings/tattoos/needleplay/knifeplay/impactplay etc.) met mijn lichaam kan laten doen, dat IK daarvoor kies, dat IK die macht en controle heb over mijn lichaam.
        Het maakt mijn lichaam meer “eigen” en het geeft me enorme kick.

        Zoals in het citaat gezegd werd ” My modifications allow me to feel that I have control of my body, physically and psychologically. I’m the one who’s in complete control of my body and my life — and I’m doing something to my physical self that no one can ever take away from me.”
        Dit gevoel ervaar ik zowel bij body modification als bij BDSM, twee aspecten van mijn leven die héél dicht tegen elkaar aanliggen.

        Het voornaamste verschil tussen de twee is dat ik body mods laat doen door professionals en het me dan meer gaat om het eindresultaat dan om de ervaring. BDSM doe ik met mijn partner en dan gaat het me meer om de ervaring dan om het eindresultaat (marks).

      • centraaloplaadpunt schreef:

        Ik ben echt heel erg blij met de reactie van Daria – het kan nu bij mij in een kader geplaatst worden. Het feit dat ik dingen niet begrijp heeft ook niet met het ontbreken van respect te maken, maar (gewoon) echt onbegrip. Ik ben er onbekend mee, en heb het nog niet ergens voor me kunnen plaatsen.
        Voorstander van dergelijke ingrijpende modificaties ben ik nog steeds niet, maar ik heb er in elk geval meer begrip en kennis over.

  4. Mik- schreef:

    Het merendeel van de mensen vraagt zich op dezelfde manier af waarom je in vredesnaam je vriend/vriendin zou vastbinden, hem/haar zou gaan bewerken met allerlei ‘martelwerktuigen’ en/of hem/haar tot op het bot zou vernederen. Laat staan dat zou willen ondergaan.

    • Daria schreef:

      Inderdaad, Mik-, daar moest ik dus ook aan denken.

      Het is niet meer dan menselijk dat we niet alles begrijpen of ons in alles kunnen inleven.
      Maar ik vind het erg ironisch dat er door sommige BDSM-ers met zo veel onbegrip en afwijzing (“Ik kan gewoon niet geloven dat dit iemand echt voor zijn lol zou doen. Ik kan gewoon niet geloven dat dit kan.”) wordt gereageerd op -in dit geval- body modification, terwijl er door sommige vanilla’s op precies dezelfde manier wordt gereageerd op BDSM: “Ik kan gewoon niet geloven dat dit iemand echt voor zijn lol zou doen. Ik kan gewoon niet geloven dat dit kan.”

      Vandaag las ik deze writing op Fetlife en hij is denk ik wel toepasselijk: https://fetlife.com/users/526485/posts/1259160
      “My kink is ok for me, your kink is ok for you, and though I may never comprehend, I will strive always to accept.”

  5. Daria schreef:

    Ik lees net onderstaande tekst in een body modification FAQ en wil die hier delen, in reactie op de “Waarom??”-vragen hierboven:

    Why would someone want to have [fill in the blanks]?

    This is a rude question that no one should feel obligated to answer to anyone but themselves. But to generalize, people get [fill in the blanks] for the same reasons people would get any tattoo or make any permanent change to themselves — because it makes them happy or feels right in some way. Because they like the way it looks. Because it suits them spiritually. Because they find it sexually appealing. Because they want to differentiate themselves from others. Because they feel tattooing has gotten to mainstream and want something more socially offensive. Because they saw it in a dream. Because it appeals to them as an artist. Because they want to make a political statement. Because they’re mad at their mommy for not hugging them enough. Because it’s none of your business.

  6. […] foto was ook een reden voor Lumen1987 om hier een blog over te schrijven. Laat ik voorop stellen dat ik de heftigheid van de reacties op zich begrijp. Het […]

Geef een reactie

