De menselijke dominant.

Onlangs was ik op een level twee feest. Vrij last-minute, maar wel echt tof! Ik heb een geweldige avond gehad.

Je voelt ‘m al aankomen hè? De ‘maar’? Er is een grote maar…

Ik vond het als Dominant VET MOEILIJK!!!

Zo, die is eruit. Laat al die rotte tomaten maar komen. Sowieso was ik al geen natuurlijke dominant. Hell, ik switch, ik ben vrouw, en -ohnoes- ik lig onderop als ik en mijn subje seks hebben. Sowieso doe ik het niet goed als zijnde dominante dame die-kijkt-alsof-ze-een-citroen-in-dr-aars-heeft. Ik ben vrolijk, ik grijns, stuiter, en lach, om soms weer heel snel te wisselen naar serieus en vernietigend. Ik vind mezelf meer een kat die met een muis speelt. Een kat die zich af en toe een kitten waant, maar uiteindelijk verliest de muis.

In ieder geval, een level twee feest. Een feest waarbij iedere dominant dingen mag doen met elke sub. Sterker nog, het wordt gestimuleerd, nee, zelfs verwacht van de organisatie. Een verzameling dominanten die alleen bij hun eigen subs blijven plakken is niet echt level twee.

Nu, in de aanloop naar aanmelding voor het volgende D’s United feest, zie ik op fetlife al behoorlijk wat subs het dak uit stuiteren en kuilen graven. Hell, onderweg naar D’s United 5 zat ik vol goede ideeën. Ik zou een dame laten strippen, gewoon omdat het kon. Ik zou twee dames met elkaar laten zoenen en dan verveeld geeuwen, omdat het kon. Ik zou superstreng en bitchy zijn tegen mijn ‘mix&match’-sub, gewoon omdat het kon. Ik zou me laten masseren, omdat het kon. Ik zou subs als bijzettafeltje gebruiken voor mijn drankje, omdat het kon.

De avond zelf bleek een striptease onhandig want alle subs waren al vrij snel zo goed als naakt. Twee dames laten zoenen trok me echt niet, ik ben hetero-georienteerder dan ik dacht. Ik wilde helemaal geen handen aan mijn lijf want ik voelde me met vlagen een beetje ongemakkelijk. Ik betrapte mezelf er meerdere malen op dat ik naar de bar wilde lopen om mijn lege glas weg te zetten, om vervolgens ‘nee, daar zijn de subjes voor vanavond’ te denken en het snel zo achteloos mogelijk in de handen van een voorbijkomende sub te drukken. En mijn mix&match date was zo ontzettend zenuwachtig dat ik ter plekke smolt en hem het liefst had willen knuffelen en zeggen dat het allemaal wel goed zou komen.

Ik heb lang gemaalt over dit. Het scheen dat er in de aanloop naar het feest een hele ‘wachten jullie maar’-sfeer was gewekt door de dominanten op de gastenlijst, maar dat toen het puntje bij paaltje kwam, het een beetje tegenviel. Nu was het voor mij ook de eerste level twee ever, en ik weet niet wat ik verwachtte. Een orgie. Een stel geharde dominanten die die ‘tweederangs mensen’ wel zou misbruiken voor eigen genot.

En dat is voor mij fucking moeilijk. Als ik met mijn vriend speel, sure, dan is hij de muis onder mijn poezelige pootjes, maar in een ruimte zijn en daar de helft van de mensen, die je ook nog niet eens zo goed kent, behandelen als een soort van tweederangs mensen die er zijn voor jouw hedonistisch genot? Oeh, in fantasie klonk dat fantastisch. Maar in de realiteit, toen ik me op een bank bevond naast een andere dominante dame en er ineens vijf subjes met grote bambi-oogjes met spanning zaten te wachten wat voor gemene dingen we gingen doen, was er even dat moment dat ik dacht ‘mijn goth, wat doe ik hier?’.

Zoals dat gaat met die momenten gaan die vrij snel voorbij als je een groep aantrekkelijk vleesch in gor-houdingen laat plaatsnemen. Het zag er sexy uit, en het was vermakelijk om te zien hoe snel de subs in het gelid sprongen om het zo goed mogelijk te doen. En ik begon deze blog niet voor niets met ‘ik heb een leuke avond gehad’.  Het was bijzonder leuk.

Maar ik ben geen natuurlijke dominant. Ik had geregeld momenten dat ik dacht ‘mijn goth, dit is zo bizar!’. Ik kan niet zomaar een groep mensen beneden mezelf zetten. Ook al heeft die groep mensen ermee ingestemt dat ze dat willen. En dat de aanwezigheid van de subs impliciet zegt dat ze het een leuk idee vinden, ook al zullen op het moment zelf zenuwachtig en gespannen zitten met een ‘ohwaarbenikaanbegonnen’-uitdrukking.

Maar het grootste ‘ik ben geen natuurlijke dominant’-moment kwam toen ik een vrouwelijke sub trof die geen ‘mevrouw’ tegen me zei. Ik moest haar gaan straffen, want ze overtrad de regels, dus ik ga overleggen met haar dominant. En terwijl ik overleg, realiseerde ik me vooral ‘ik wil dit niet’. Ik weet dat de conventie zou zijn dat ik, dominant tot in de kern, mijn dominantie aan haar zou opleggen, haar zou breken en haar mijn dominantie zou laten erkennen, al zou het me de hele avond kosten. Maar terwijl ik sprak met haar dominant, en terugkeek naar de dame in kwestie, had ik er geen zin in. Ik had geen zin om die moeite erin te stoppen. Ik had geen zin in strijd. Ik had geen zin in een potentieel verlies (en hoe on-dominant is dat, dat je naar iemand kijkt en denkt ‘nope, dat gaat het niet worden’.). En dus besloot ik dat ik haar dus ook niet ging straffen. Gewoon niet. Ik heb haar uitgelegd waarom niet, zij reageerde volwassen, en we gingen onze eigen weg. Even later stond ik een ongelukkige ziel die geen electro op haar grenzenlijst stond te zappen en was alles ok.

Terwijl ik dit schrijf zie ik een horde in leer gehulde (oude) mannen en vrouwen lachen. Ik voel me de goochelaar die laat zien hoe de dame helemaal niet doormidden is gezaagd, en daarmee de magie weghaalt. Het is zo… lastig. Je hebt de oude garde, de lifestylers, de ‘hoe durf je naar een bdsm-sessie spelen te noemen’. En wat ik nu zeg strookt daar zo ontzettend niet mee. En wat ik zie op feestjes ook niet.

Maar ergens, zijn er ongetwijfeld meer die het ook moeilijk vinden. Niet de natuurlijk dominanten. Want heej, onzekerheid is onsexy, en als je van nature dominant bent ben je vast niet onzeker. Dan ben je sterk, sta je op een voetstuk. Ik ga voor de tegenhanger. De menselijke dominanten. De dominant die te beleefd is opgegroeid en dus zelf het glas naar de bar wilt brengen, want je mankeert toch niks aan je handen? De dominant die het, ondanks dat het gaaf en tof en leuk is, het soms ook wel eens moeilijk vindt. Die af en toe geen zin heeft.

Voor die mensen: Kom naar D’s United. Het is tof! Moeilijk, maar tof! (En dan ben ik niet de enige waarbij je heel af en toe een flitsje van onzekerheid in de ogen ziet glinsteren)

 

14 thoughts on “De menselijke dominant.

  1. fadinggender schreef:

    Dominanten zijn ook slechts mensen hoor. Juist het durven en kunnen erkennen van onzekerheden doet je zelfverzekerder overkomen. Want als je je zwakheden gewoon durft te laten zien, dan zal daar iets tegenover staan. Niemand is onfeilbaar en als je wel zo over probeert te komen heb je iets te verbergen, onkunde bijvoorbeeld.

  2. Liefebeest schreef:

    Wat grappig om te lezen. Op die avond had ik nl het idee dat je echt alles onder controle had en er veel zekerder onder was dan ik.
    Ik herken het echt heel erg goed, opeens heb je allemaal subjes waar je wat mee kan doen, en dan op het moment zelf dan gebeurd er zo weinig.
    Voor volgend feest ben ik vastbesloten om meer met de andere subjes te gaan doen 🙂

  3. Peter schreef:

    Wat een inhoudelijk mooi stuk. Het lijkt me lastig om je op zo’n feest te manoeuvreren tussen allerlei regeltjes van wat wel en niet gepast is, hoe je je als Dominant kunt gedragen.

    Ik lees in je stuk veel over ‘verwachtingen/plannen’: Van te voren wat je met subs wilt gaan doen, de verwachtingen van de subs, verwachtingen van een Dom.

    Ik ga tegenwoordig naar feestjes ZONDER verwachtingen / planningen. Ik ervaar op de momenten zelf wel wat er gebeurt of hoe ik domineer. Dat is op dat moment zelf wel even onzeker en improviseren. Maar ik hoef niet van te voren allerlei scenario’s te plannen en ik hoef ook niet teleurgesteld te zijn dat mijn plannen niet uitkomen.

    Je schreef: “En mijn mix&match date was zo ontzettend zenuwachtig dat ik ter plekke smolt en hem het liefst had willen knuffelen en zeggen dat het allemaal wel goed zou komen.”
    Wat is er op tegen als je dat gewoon zou hebben gedaan? Volgens mij hoort bij dominantie ook: rekening houden met de situatie/toestand van de sub. En daar naar reageren.

    Succes een volgende keer.

  4. Delilah schreef:

    Pffff, enig idee hoeveel mensen (D) niet eens naar zo’n level 2 ding _durven_? Dapper van je hoor!

  5. lumen1987 schreef:

    Het is leuke dat je hierover schrijft, gezien ik er eigenlijk nog nooit zo heel erg bij stil heb gestaan of ik daadwerkelijk wel, in het ‘echie’, zomaar met random subbies wat wil ondernemen op een level 2 feest. Ik heb gemerkt dat een spel voor mij doorgaans echt iets tussen mij en die persoon is en dat ik de persoon in kwestie ook wil kennen en dat diegene zich veilig en vertrouwd bij me voelt.

    Een striptease eisen of iets vergelijkbaars waar iedereen wel van kan genieten, dat zou mij wel goed afgaan. Maar iets wat eigenlijk puur voor mij alleen is, zoals inderdaad iets te drinken halen, dat gaat mij niet makkelijk af. En ook inderdaad omdat ik niet goed ben in zomaar willekeurige mensen als mijn ondergeschikte te beschouwen, al is het maar voor een tijdje. Dat is in de fantasie toch echt iets heel anders dan het ook in de praktijk doen.

    Vind het tof dat je erover geschreven hebt. Kunnen mensen denk ik wel herkenning uit halen 🙂 Ik in ieder geval wel!

  6. dreamingalynia schreef:

    Je als Dominant (m/v) liever op 1 sub richten maakt je echt niet een minder goede D hoor. Jos heeft dat ook, en hij is mooi wel een echte, fantastische, natuurlijke Dominant xD voor mij tenminste. Want naar mij is een blik voldoende en ik zit op m’n knieën… Voor sommige mensen is dominantie ‘geven’ iets heel persoonlijks, en daar is niets mis mee.

  7. Daria schreef:

    Zo. Ontzettend. Herkenbaar. Dank je voor dit stuk _O_

  8. Alchemilla schreef:

    Gaat het er niet juist om dat je doet wat je wilt (binnen redelijke grenzen)? Geef dat subje een knuffel en jaag ze daarna weer de stuipen op het lijf, kan ook prima. Ik kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is om doorlopend regels te handhaven waar je misschien zelf niet zoveel belang aan hecht. Binnen een relatie zou je die dan laten vallen, maar op zo’n feest is het deel van het protocol.

  9. centraaloplaadpunt schreef:

    Heel erg fijn om te lezen. Dominanten zijn ook net echt mensen 😉
    Pas met een stel meiden ook over gehad, over het ‘durven’ van dingen die je niet eerder hebt gedaan in een spel. En dat je nooit alles helemaal zeker weten goed kunt doen. En dat hoeft ook niet. Dominanten weten (gelukkig!) ook niet alles 😀

  10. […] heb ik hier iets geschreven over een level 2 feest waar ik heen zou gaan. Crownless heeft in haar post er al wat over verteld, maar het is denk ik ook wel leuk om meer verhalen erover te […]

  11. tessie schreef:

    Hee, deze post had ik nog helemaal niet gezien. Leuk om te lezen hoe je het beleefd hebt, en ik kan het me zo voorstellen! Ik was blij dat ik er als sub was, want dan hoef je lekker alleen maar te doen wat de D’s willen, en niet zelf met allerlei dingen te komen. Al was het als sub ook wel eng haha! Maar, ik vond dat je het mega goed deed. Je was super stoer, en ik vond het heel gaaf om je bezig te zien. Ik denk dat elke D wel eens onzeker is, alleen is het mss niet altijd zichtbaar voor anderen. Ik heb bij jou ook eigenlijk niks gemerkt van onzekerheid. Juist niet eigenlijk. Ik vond het leuk dat je erbij was!

  12. sweetblackangel schreef:

    Ik zie deze nu pas en heb de reacties niet gelezen. Sorry dus als ik iets dubbel zeg. Maar ik wil gewoon even kwijt dat ik juist van jouw stuiterigheid heb genoten! NIets zo eng als iemand die je grenzenkaartje drie keer leest en triomfantelijk uitroept dat het er niet op staat! 😛

  13. Moralia schreef:

    Ik heb genoten van je verslag en ook op de avond zelf moet ik zeggen. Zoals anderen al zeiden leek je totaal niet twijfelend of onzeker maar ja daar doe ik ook altijd enorm mijn best voor. Ook mijn match was een schattig knuffelbare mansub met nerveuze puppyoogjes in dat masker, maar ik neem aan dat jij zijn blik als geen ander kent 😉 Ik had ook de neiging om hem eerst maar op schoot te nemen en gerust te stellen maar vond het toch spannender om dat ná het spel maar te doen. Een level2 feest is inderdaad best een uitdaging voor een dominant, dat vind ik ook. Ik had het retedruk, was aan het eind doodmoe maar ik vond het zó enorm lekker.

  14. […] schreef al eens over haar gebrek aan Cliché-Domina Spaarpunten ™. Vooral het eerste stukje kwam me heel bekend voor. Ik […]

Geef een reactie

