In de touwen (1)

De geur van vies, zweterig touw, veel te hoog moeten klimmen met mijn dunne jonge nerd-armpjes, joelende klasgenoten op de grond. Vroeger dacht ik bij touwen aan gym, aan touwklimmen en touwtrekken, allemaal niet mijn favoriet. Sommige mensen hebben al hun hele leven iets met vastbinden of vastgebonden worden, maar zoals met veel andere dingen ben ik hierin een laatbloeier. Naar aanleiding van Lumen’s post over bondage zal ik ook wat meer vertellen over mijn ervaringen daarmee.

Ik weet nog goed dat mijn eerste speelpartner voor het eerst mijn polsen vastbond. Toen ik het touw moest gaan halen, voelde ik vooral een beetje irritatie; alsof ik er zomaar vandoor zou gaan, nou zeg! Maar toen touw eenmaal huid aanraakte, was ik meteen verkocht. Ja. Ik ben niet zo goed in het hele nadenkding als er touw in de buurt is, maar dat ene woordje lukte dan nog net wel. Ik ontdekte toen dat in de touwen mijn voortdurend ronddenderende gedachten lekker op pauze gingen. Als je niks kunt, dan hoef je ook niks, dat scheelt gigantisch. Afhankelijk van de houding kan ik zo nog steeds heerlijk ontspannen en zelfs in slaap vallen.

Meestal voel ik me dus behoorlijk geborgen. Aan de andere kant ben je ook weerloos en kwetsbaar als je zo vast ligt. Dat biedt dan weer allerlei mogelijkheden, van kietelen en pijn doen tot strelen en/of seks. Ik leen me alleen wel een stuk makkelijker voor bondage zonder verder spel dan voor vastgebonden spelen. Niet alleen mijn gedachten lijden onder de aanwezigheid van touwtjes, ook mijn vermogen om te communiceren verzuipt nog wel eens als het echt lekker gaat. Daarom ben ik zo voorzichtig en selectief: ik wil iemand kunnen vertrouwen met een minder verbale Alchemilla. Omgekeerd is het ook niet eerlijk om iemand onvoorbereid te confronteren met een pakketje wat hooguit wat rondkijkt en verder niet zo leuk reageert. Maar goed, als het werkt met iemand…prrr.

Volgende keer schrijf ik over zelf knopen ipv geknoopt worden!

2 thoughts on “In de touwen (1)

  1. […] beloofd is hier het tweede stuk over bondage, dit keer over mij als […]

  2. […] zoals er verschillende redenen zijn om bondage op te zoeken, zijn er ook verschillende redenen waarom mensen met pijn willen spelen. Pijn zorgt […]

Geef een reactie

