10 handige tools die je als Dom in kan zetten

Naar aanleiding van een topic op het SamariuM forum, had ik een set van suggesties gegeven van wat je als Dom zowel kan doen om sublief en jezelf in de juiste mood te krijgen. Het gaat vooral om dingen die ik zelf heb toegepast bij de subjes waar ik mee gespeeld heb. Ik heb ze geordend in hoe leuk ik ze zelf vind. Enjoy:

Toolbox questionmark

What’s in the toolbox?

10. Laat sublief eens doodleuk alle speeltjes een voor een uit laten stallen op de vloer of op het bed. Laat hem of haar er lekker de tijd voor nemen en probeer in te spelen op hoe sublief een speeltje gaat halen, of tevoorschijn haalt of juist hoe hij of zij het neerlegt. Het bouwt op spanning op bij het subje naar mijn idee, en werkt redelijk goed als een opwarmertje van wat er (misschien) komen gaat.
Krijg je meteen een gigantische glimlach wanneer het speeltje naar voren komt? Misschien tijd om even een spiegel voor te houden en dat hij of zij even moet gaan uitleggen waar die glimlach vandaan komt of waar sublief aan moest denken.
Is sublief juist een beetje ontwijkend of een bepaald speeltje? Misschien leuk om mee te dreigen om sublief wat nader kennis te laten maken met het speeltje. Om te zorgen dat ze ‘betere vriendjes van elkaar’ gaan worden.
Misschien probeert sublief een speeltje te verstoppen, buiten het zicht te houden of ‘per ongeluk willen vergeten te pakken’, daar kan je natuurlijk als D ook wat mee.
Wil je nog extra Domly-Dom zijn? Laat sublief alles weer een voor een opruimen, tenzij hij of zij even heel overtuigend kan zijn dat je wat met die spulletje moet gaan doen. Eventueel ook met gedetailleerde toelichting van hoe je het zou kunnen doen (Want tsja, dominanten hebben wel eens spontaan gebrek aan inspiratie of slecht geheugen waardoor ze niet meer weten waarom alle speeltjes ook alweer tevoorschijn moesten komen).

9. Een leuke tool die je kan inzetten, zeker bij een sub die veel babbelt, is hem of haar midden in de zin afbreken door slechts “Mond houden” of “Zwijg” te zeggen en dan diegene aan te blijven kijken. Je kan er nog een frons aan toevoegen als sublief door blijft praten, en een faceslap erbij kan soms ook nog wonderen doen wanneer je het zegt. Helemaal mooi natuurlijk als het subje uit zichzelf verontschuldigd!

8. Ik ben als Dom iemand die erg kicked op de reacties van sublief, en daar vallen ongecontroleerde geluidjes zeker onder. Ik doe dan ook graag een ‘sound-check’ bij sublief. Ik ben zelf erg voorstander van even de tepels te testen om te kijken wat voor soort geluidjes het subje maakt als ik haar pijn geef. Er zijn natuurlijk heel veel andere manieren om een sound check te doen, zoals een mep op de billen (krijg je soms een leuke “Oeh!” van!) of als je een beetje anatomische kennis hebt in de aanzet van een spier gaan knijpen (heel vervelend gevoel voor veel mensen). Je kan ook eventueel op zoek gaan wat voor geluidjes je allemaal het subje kan laten maken in een bepaald gebied.

7. Ik heb er al eens eerder over geschreven: aaien (hier de link naar het artikel waar ik op doelde). Het lijkt wel een beetje een ‘silver bullet’ in de BDSM wereld. Althans, ik ben eigenlijk nog geen enkel subbeding tegengekomen dat ‘immuun’ is tegen subbig worden van geaaid worden. Wat het is weet ik niet helemaal, maar als ik een gok moet wagen dan denk ik dat het komt doordat het een gevoel van wamte en een aangenaam gebaar in het algemeen is waar je je uit jezelf aan over wil leveren.

6. Iets wat in mijn relatie met JT werkte: haar van die ‘hinged handcuffs’ omdoen en haar de sleutel geven. En dan erbij vertellen dat ze vrij is om zichzelf los te maken, wat fysiek niet mogelijk is voor haar. En als ze erachter is dat het niet lukt, vertellen dat ik haar anders wel wil helpen met het losmaken ervan, maar dat ze me dan moet overtuigen van het nut om dat te doen of haar vrijheid maar moet verdienen. En dat je haar desnoods met boeien om gewoon terug naar huis laat gaan. Leuk als je van smeken houdt of als je van eigen initiatief van het subbetje houdt.

5. ‘Gooi’ sublief tijdens het zoenen of voorspel tegen dingen aan. Denk aan sublief tegen een muur werpen en sublief tussen jou en de muur vastpinnen. Op het bed smijten is vaak ook een turn-on, mits je niet de lattenbodem sloopt ‘in the process’. Voor een extra edge, kan je dit ook nog een beetje in het openbaar doen, zoals in het portiek voordat jullie naar binnengaan. Onder het mom van ‘dat het je niet boeit dat de wereld ziet wie hier de baas is’. Ik vind het zelf af en toe gewoon kicken om te doen. Het geeft me een machtig gevoel en het is nog dubbel zo leuk als het een keiharde trigger van het subje is. Je krijgt er dan soms zo’n ongelooflijke jummie blik in die oogjes.

4. Als breathplay een optie is, heb ik gemerkt dat dit ook een redelijke goede trigger is. Hand over de mond en neus dichtknijpen en dan in de oren van sub fluisteren wat je allemaal voor duivelse dingen van plan bent. Wat ook erg leuk kan zijn als je de fysieke overmacht over je sub hebt en dat sublief wat rellerig is: om sublief dan toe te laten geven wie er de baas is. In het begin onthoud je hem of haar maar kort van zuurstof en in de ademhalingspauzes kan het subje even toegeven wie de baas is. Doet die het niet, wordt de periode langer dat hij of zij zonder zuurstof moet. En zo doende opbouwen tot het subje ingeeft. Ooit zal het subje zich gewonnen moeten geven… althans, dat is het idee. Tot nu toe hebben mijn subjes altijd voor het leven gekozen.
Als extra bonus, kan je eventueel halverwege het toegeven de zuurstof waar afkappen, onder het mom dat je het gemist hebt of niet overtuigd genoeg was van de eerlijkheid van sublief. Om een klein beetje extra paniek te zaaien als het ware.

3. Als ik even heel eerlijk mag zijn: ik ben best wel tevree met hoe mijn bovenlichaam gevormd is. Waar het salsadansen, waterpolo, wedstrijdzwemmen en karate vast wel allemaal over de tijd een steentje aan bij hebben gedragen. En ik heb misschien af en toe een beetje zin om dat op een leuke manier te presenteren, zeker als er een zeker subbetje is die een zwak heeft voor een mooie schouderpartij of iets in die richting. Dus wat is het dat ik doe? Nou, op een beetje dramatische manier mijn shirt over mijn hoofd trekken en een soort ‘energie golf van mijn ego’ daaruit voort laten vloeien naar het “kansloze slachtoffer”. En soms is het ook erg leuk om te doen dat sublief er nét niet aan mag zitten. Beetje teasen, moet wel kunnen vind ik.

2. Iets wat ik graag doe bij mensen die ik al een beetje ken, is hun wil proberen te ondermijnen. Een soort mentaal verleidingsspel waar ik het onderwerpen steeds aantrekkelijker ga maken zonder verder iets fysieks te ondernemen. Ik vind het gewoon leuk om met hun bolletje te sollen. Sommige subs vinden het leuk om de onschuld zelve te spelen, en dan vind ik het leuk om ze te kunnen overtuigen het zelf toe te geven dat ze verre van onschuldig zijn. Of een sub zo ver zien te krijgen dat ze uit zichzelf gaan vragen om dingen die ze eigenlijk niet helemaal leuk vind op het moment zelf, maar de context ervan zelf wel leuk vinden. Doet me ook een beetje denken aan wat Sab{r}ina pas geleden schreef over communicatie. Daarbij heb ik nog een troef: ik ben een ongelooflijk geduldig persoon. En druk stuiterende subjes zijn dat vaak niet zo. Dus ik kan dat mooi meenemen in het verleiden, gezien ze toch uiteindelijk afhankelijk is van mij voor een gaaf spel. En tsja, als ze niet zelf lief wilt meewerken om dat gave spel te krijgen, dan zal ze moeten wachten. En ik gok dat ik dat beter kan dan sublief.

1. DE nummero uno van het lijstje! Een van mijn geheime wapens (nouja, nu dus een stuk minder geheim wapen), is op het haar van het subje te gaan staan. Het is ongelooflijk tof om te doen en het maakt sublief ook ongelooflijk hulpeloos. Het heeft een erg mooie synergie met fetishes van de sub voor dicht op de grind zitten of aan iemand voeten liggen. Ik vind het af en toe ook leuk om te vragen of sublief zich dan nog bij machte voelt. Ik kan het ten zeerste aanraden om eens te proberen. Hopelijk kan jij er nog zo tof bij voelen als ik dat heb wanneer ik het doe.

Ik heb in een grijs verleden ook eens geschreven over BDSM Powermoves. Dat stukje heeft eigenlijk ook wel raakvlakken met het onderwerp, en er staan andere suggesties in dan hierboven. Dus daar kan je je ook nog aan laven als je meer wilt.

-Lumen1987

One thought on “10 handige tools die je als Dom in kan zetten

  1. JK schreef:

    Duidelijk geschreven, denk dat veel mensen er iets aan zullen hebben!

Geef een reactie

