(Erotische) hypnose

Deze blogpost is getriggered door een berichtje dat ik op het forum van SamariuM langs zag komen. En wat daar iemand die vroeg over er mensen waren die interesse hadden in (Erotische) hypnose, net zoals zij dat heeft. Ik vond het wel leuk om daar wat over te gaan schrijven, gezien het niet een topic is dat veel ‘spotlight’ heeft binnen de BDSM wereld.

Hypnose

Laat ik beginnen met dat ik 0,0 ervaring heb met enige vorm van hypnose heb. Het meest dichtbij dat ik ermee in aanraking ben gekomen (denk ik??) is het ondergaan van een begeleide meditatie. Ik heb totaal geen idee hoe het is om een persoon onder hypnose te brengen. Geen flauw idee wat erbij nodig is om het te kunnen uitvoeren of te ondergaan. Dus er blijft eigenlijk nog maar 1 ding over om over te schrijven: Wat voor het gevoel ik erbij heb…

En dat is dat ik best wel nieuwsgierig ernaar ben. Te doen en te ondergaan. Vooral wel het laatste. Ik ben een man van de wetenschap en ik vind hypnose een facinerend fenomeen. Ik snap niet echt hoe het überhaupt kan; Hoe je een suggestie in iemand kan plaatsen en dat dit iemand zo kan beïnvloeden. Ik snap het stukje hypnose dat je wel eens in Criminal Minds langs ziet komen, waarbij een slachtoffer in een vorm van hypnose geplaatst wordt om te helpen herinneren wat er is gebeurd. Maar hoe je in hemelsnaam het kan gebruiken om iemand te gevoel te geven dat je ijskoude handen hebt terwijl dat niet zo is… Geen flauw idee. Maar het wel tof dat het kan (al heb ik begrepen dat hypnose niet voor iedereen werkt).

Als ik dan zo nieuwsgierig ben, waarom ben ik nooit eens verder gaan rondvragen erover? Dat komt omdat ik een klein beetje huiverig ben over hypnose. Ik weet (omdat het me meer dan eens is uitgelegd) dat hypnose je niets kan laten doen wat je niet toe wilt staan. Maar het voelt toch enigzins bedreigend. Misschien wel een doodnormale ‘angst’ voor het onbekende? Wat de oorzaak ook is, het houdt voor mij in dat ik het slechts zou willen ondergaan of doen met iemand waar ik me goed bij voel. En als ‘slachtoffer’ vooral dat ik me veilig bij diegene voel. Niet veel stoere praat hier voor een man, maar ik voel me verrassend kwetsbaar als het om hypnose gaat.

Wat ik erg interessant vind aan hypnose, is dat het een erg interessante tool is om sensaties van een persoon de kunnen manipuleren. Een gevoel in iets anders om kunnen zetten. Sensaties oproepen waarvan de bron eigenlijk helemaal niet bestaat. Een setting kunnen maken of de sfeer beïnvloeden. Dat zijn de dingen waar ik mij hypnose bij zie toepassen. Eventueel ook bij het helpen van het overwinnen van obstakels als dat gewenst is door beide personen. Daar ligt voor mij de meerwaarde van hypnose.

Wanneer ik er ook werkelijk waar iets voor ga ondernemen, geen idee. Maar ik vond het wel de moeite waard om het jullie eens over te laten denken. Je leest immers op een website waar het woord “Think” een belangrijk onderdeel is van de website!

-Lumen1987

3 thoughts on “(Erotische) hypnose

  1. isakins schreef:

    Leuk Lumen om te zien dat je er hier ook over gescheven hebt!

  2. […] waar mensen helemaal slaafs en hypergeil van worden (misschien ook nog een kans om een stukje erotische hypnose doorheen te mengen?), mummies die hun eigen mummificatie-spul gebruiken om hun slachtoffers […]

  3. […] ik heb mijn eerste hypnose meet overeefd. En man, wat was het interessant en leerzaam!! In een eerder stukje dat ik over (erotische) hypnose had geschreven schreef ik over dat ik wat huiverig was over het […]

Geef een reactie

