Ik wil…

Weet jij wat je wilt?

Vraag je ook daarom?

Het is vanilla-gewijs al ingewikkeld genoeg om aan te geven wat je wilt. Mijn moeder zei altijd dat kindjes die vragen, worden overgeslagen. Later vond ze dat ik voor mezelf op moest komen. Maar niet teveel en niet tegen haar en niet als het nu even niet uitkwam. Ofzo. Ik zal echt niet de eerste of de laatste in zijn die dit soort dingen heeft megekregen in de opvoeding. Daar kwamen ook vooroordelen van mijn omgeving bij als “Assertief zijn is niet aantrekkelijk voor een vrouw”, “je moet mensen blij maken stellen boven je eigen egoistische geluk” en de klassieker “nette meisjes nemen nooit het initiatief”. Ik vond het allemaal maar ingewikkeld, dus ik stelde me nogal passief op, dan deed ik in ieder geval niks fout.

Wensen binnen een D/s-relatie lijken op het eerste gezicht heel simpel. De D doet waar hij of zij zin in heeft en de sub heeft dat maar te pikken. Daar ben je toch sub voor? Als je denkt dat daar wat aan af te dingen valt, dan ben ik het met je eens. Ik vind zelf dat er meer factoren meespelen.

Als je als (speel)partners besluit dat je de macht neerlegt bij de dominante partner, dan ligt de eindbeslissing daar. Dat is best nog wel een verantwoordelijkheid. Hoe weet je dat je het beste doet voor jullie allebei? Maakt het uit wat de sub vindt? Dat zijn heel persoonlijke dingen en voor verschillende mensen zijn de antwoorden daar weer anders.

Het lijkt mij persoonlijk handiger om in ieder geval te weten wat de ander wil, ook al handel je daar uiteindelijk misschien niet naar. Ik weet ook niet of mensen dit helemaal uit lichaamstaal en stille hints halen, maar ik ben zelf niet zo’n sterke gedachtenlezer. Ik vraag dan ook nog wel eens om feedback.

Dat zal niet ieder zijn stijl zijn, sommige subs haten het, als ze het gevoel hebben dat ze nog iets van macht hebben. Niet iedereen ziet een verschil tussen informatie geven en invloed hebben. Die stijlen moeten dus ook nog een beetje matchen. Twee mensen die alleen belangrijk vinden wat de ander wil, gaan er niet uitkomen. Servicetop versus totaalslaaf lijkt mij lastig op de lange termijn, net zoals EgoD en prinsesjessub…

Ik weet zelf wat ik wil; een gedeelte daarvan is dat ik wil weten wat mijn speelpartner vindt. Ik wil dat iemand iets meebrengt naar het spel wat ik niet zelf meebreng. Ik vind het vreselijk sexy om iemand een beetje besmuikt te horen vragen om iets wat ze toch best wel heel graag willen. Mijn eerste dominant had ook bijzonder veel plezier in de bochten waar ik mezelf in wrong om te vermijden dat ik zelf een mening moest geven. En de vele malen dat ik overnieuw mijn mening moest geven, omdat ik toch echt te vaag was geweest. Hij vond het maar behoorlijk onbehulpzaam van mij, wilde ik dan niet braaf zijn en goed meewerken? Goed, het mag duidelijk zijn dat mijn ervaring met dit soort dingen communiceren allesbehalve saai is, terwijl dat toch een vooroordeel is wat ik vaak voorbij zie komen.

Natuurlijk heb je soms niet zo’n duidelijke mening ergens over, of tegenstrijdige meningen. Dat is ook nuttige informatie en het is ook een stukje van jou. Je kunt altijd nog eerlijk zeggen dat dat het geval is. Je kunt zeggen waar je nieuwsgierig naar bent, waar je aan wilt werken, waar je over droomt. Dan vind ik het egoïstischer om zo’n stukje van je voor jezelf te houden en de ander al het harde werk te laten doen!

One thought on “Ik wil…

  1. Het ALLERbeste van een BDSM-relatie vind ik nog altijd (en altijd is best wel kort eigenlijk) dat je wel MOET aangeven wat je wel, en wat je niet wilt. Zowel in een dominante, als in een onderdanige rol.
    …en dat is me inderdaad niet geleerd, maar wel nodig.
    Helpt me trouwens ook wel om bij andere, ‘vanilla’-dingen aan te geven wat ik wel en niet wil.

Geef een reactie

