Subbies United!

Één van de bekendste running gags in BDSM-land is misschien wel subbies united. Voor wie het nog niet kent: Subbies united is het idee van subjes die samenspannen tegen Dominanten, of in ieder geval elkaar niet erger in de problemen proberen te brengen. Om de running gag af te maken: Subbies united is a lie. Of althans, dat wordt meestal geroepen.

In de meeste gevallen is subbies united inderdaad een illusie. Subs die roepen “Ohhh, hij/zij deed dat!” hoor en zie je regelmatig, en #behulpzaamalsaltijd is een bekende kreet. Ik doe er zelf ook met liefde aan mee trouwens, leedvermaak is ook vermaak, dus “Teehee, ik heb ervoor gezorgd dat jij gemept wordt!” is prima entertainment (ghehehe). En andersom wordt de kreet #behulpzaamalsaltijd ook vaak genoeg door anderen gebruikt om mij in de problemen te brengen, tot groot amusement van Romanticide (en niet echt overtuigende mopper van mij).

In veel gevallen is subbies united als cake. It is a lie.

Toch geloof ik wel in het bestaan van subbies united in sommige situaties. De eerste is de situatie waar het gaat om iets waar het desbetreffende subje gewoon echt bepaald niet gelukkig van wordt (geen harde grens, maar ook niet direct “Yay! Leuk!”). Zo zou ik zelf niet een ander iets aan proberen te doen waarvan ik weet dat diegene het echt niet leuk vindt. Een kuil proberen te graven waardoor een maso een pak slaag krijgt, is anders dan diezelfde kuil graven voor iemand die absoluut niet van pijnspel houdt (bij wijze van). Same goes wanneer iemand ergens écht bang voor is. Ik heb zelf nog altijd de creeps voor de zapper (al ben ik die angst wel stukje bij beetje aan het overwinnen!), dus als andere subjes gaan roepen dat de hele zaal mij tegelijkertijd moet zappen, zou ik dat toch iets minder kunnen waarderen.

Een andere situatie waarin subbies united kan bestaan, is wanneer ze lotgenoten worden. Zitten ze allebei in dezelfde narigheid, dan kunnen subs prima samenspannen. Da’s weliswaar een deel eigen belang, maar het kan ook gewoon leuk zijn! Denk aan een situatie met meerdere Dominanten en meerdere subs, daar sta je dan toch samen aan dezelfde kant, en voor mij roept dat wel een gevoel van saamhorigheid op waardoor ik een ander niet zou proberen te naaien. Op een Level 2-feest wil ik niet andere subs expres in de problemen brengen; voor D’s United 5 ben ik juist blij dat ik kan uniten met andere subs die ook heel graag lief en braaf willen zijn!

Ook vraag ik me wel ‘ns af of er een verschil is tussen switches en subs hierin. Romanticide kwam laatst met het idee dat het ook leuk kan zijn om een random bevriend subje in de mindfuck te betrekken, door random person te vragen enge dingen te zeggen als ik kom klagen dat hij weer eng is (een soort dubbele mindfuck dus). Mijn reactie daarop was dat ik dacht dat ’t meer kans van slagen zou hebben, als de random person een switch is, want als switch heb je immers niet alleen je subkant en kun je er vaak ook van genieten om zelf gemeen te zijn. Maakt dat switches ook gemener naar andere subs in subbies united-situaties? Ik weet ’t niet, maar ik vind het wel interessant! Meningen?

3 thoughts on “Subbies United!

  1. Alchemilla schreef:

    Ik ben zelf eigenlijk wel happy in Team Switch, dan weet je in ieder geval zeker dat je alles kunt verwachten 🙂 Ik merk van mezelf dat de empathie ook zwaarder weegt als het dichter bij niet-leuk komt. En ook dus dat ik er minder moeite mee heb iemand te verlinken of in de nesten te werken als ze heel hard giechelend roepen dat ik dat niet moet doen. Of soms om zelf aan de slag te gaan, als dat een optie is, zo dienstverlenend ben ik dan ook wel weer 😛

  2. Sab{R}ina schreef:

    Check, dat heb ik ook wel inderdaad. Mijn inwendige, diep weggestopte switchkantje komt gemakkelijker naar buiten als de andere persoon het ook weer niet zó verschrikkelijk vindt, als ik merk dat iemand ergens toch wel tegenop ziet of het moeilijk vindt, ga ik meer uniten dan kwallen. En wat vriendelijk van je, dat je dan zelf aan de slag gaat! 😛

  3. dreamingalynia schreef:

    Hm… hoewel ik een heel braaf subbie ben (a) ben ik eerder van het uniten…
    En toch jammer dat we niet meer naar D’s United komen. Ik vond het heeeeeeeel erg leuk in februari!

Geef een reactie

