Voorpret

Als je niet samenwoont met je spelpartner, moet je je spelsessies veel meer plannen. Dat nekt vaak je spontaniteit, maar het heeft ook zijn voordelen. Als je weet dat je als dominant gaat spelen, heb je meer tijd om op afstand al een beetje de sfeer neer te zetten. Sommigen doen dit door opdrachtjes, anderen door het sturen van strategische berichtjes of door het controleren van de informatie die ze geven.

Regelmatig contact of juist spaarzaam zijn met je informatie houdt de andere partij bezig met wat je gaat doen. Waarom je dat wilt? Omdat je iemand zo vaak veel effectiever in de stemming krijgt dan als je ‘koud’ moet beginnen op het moment dat je elkaar werkelijk ziet. En omdat het leuk is om iemand te zien spartelen. Ik heb zelf lang niet altijd tijd om dit soort dingen helemaal uit te kienen of de luxe van het zeker weten wie er gaat subben, maar als het lukt, heb ik er altijd veel plezier mee.

Ik wil graag weten waar de knopjes zitten, welke randjes ik los kan peuteren en wat daaronder zit. Ik vind het eigenlijk ook veel leuker om iemand schattig en subbig te krijgen met een opmerking of iets anders subtiels. Ik ben stiekem best wel lui en dan is het wel fijn als je iets van dat werk al gedaan hebt. En daarna is het ook allemaal wat minder hard werk. Niet dat je een volgende keer op je kont kunt gaan zitten, maar als je eenmaal weet hoe je iemand op een bepaald niveau kunt krijgen, kun je daarmee in de breedte en in de diepte gaan spelen. En ten slotte, dit soort voorwerk helpt stiekem ook een klein beetje om je een gevoel van controle te geven als je toch wat zenuwen hebt. Maar dat heb je als ubere uber-D toch nooit nodig, of wel?

3 thoughts on “Voorpret

  1. Peter schreef:

    Ik heb genoten van je actie zaterdagavond. Jammer dat het zo abrubt door iemand werd afgebroken.

    • Alchemilla schreef:

      Dat was dan weer niet zo gepland, eigenlijk zou ik het slachtoffer worden. Maar ze had zich zo zitten verkneukelen, dat ik het wel grappig vond de gelegenheid aan te grijpen om de rollen om te draaien.

  2. centraaloplaadpunt schreef:

    Ik heb het ook wel eens andersom gehad eigenlijk: doordat ik al even wist wat er ongeveer ging gebeuren zat ik nog voor het ‘echte’ spelen er al compleet doorheen. Té veel zenuwen (want: we zouden kijken waar er een grens lag), te veel zorgen gemaakt en een dominant die niet doorhad hoe spannend ik het eigenlijk vond. Voor bepaalde soorten spel vertelt hij wat minder over wat we gaan doen: werkt heel veel beter!

Geef een reactie

