Werken voor je vrijheid

Laatste keer dat ik met JT heb gespeeld, heb ik weer wat gedaan wat nu langzamerhand een beetje een terugkerend thema begin te krijgen. En dat is haar vastzetten op een manier waar ze zichzelf niet meer uit kan bevrijden (hoe erg ze zich ook verzet) en dat ze een tegenprestatie moet leveren voor ik er überhaupt aan zou denken haar ooit weer los te maken. Misschien komt het er eigenlijk op neer hoe vele spelen met bondage + “iets anders” gedaan worden, maar voor mij ligt de nuance toch op het feit dat ze echt moet werken om weer los te mogen. En vooral, dat ze zelf een tegenprestatie moet bedenken om haar vrijheid weer terug te kunnen verdienen. Dat zijn een beetje de twee sleutelwoorden in mijn nieuwe verkregen fetish:

  • Je eigen vrijheid verdienen
  • Zelf aangeven wat je ervoor wilt ondergaan om het te verdienen

Heel simpel qua opzet, maar het geeft zo’n ongelooflijk machtig gevoel. Gewoon het gegeven dat als ze niets aangeeft, ik haar desnoods met de handboeien die ze om heeft naar huis toe zou sturen. Dat ze een stukje onschuldigheid moet opgeven om zichzelf te kunnen bevrijden. En vooral: dat ze het zelf moet ondernemen. Ze is dat niet zomaar een slachtoffer van een of andere gemene jongeman, waarbij gemene dingen mee gedaan worden. Ze kan niet gewoon achterover liggen en ‘wachten tot het voorbij is’ of dat ze dan ‘genoeg geleden heeft’. Ze moet zelf initiatief tonen. Dat als ze haar vrijheid wil gaan verdienen, en vroeg of laat bereikt ze toch wel dat punt, dat ze dan zichzelf door het slijk moet gaan halen om het te bereiken.

JT houdt er namelijk niet echt van om te vragen om geslagen te worden. Nouja, het is zo’n haat-liefde ding. Het is heerlijk om dat innerlijke gevecht te zien plaatsnemen. Want als ze uit zichzelf vraagt om geslagen te worden, dat kiest ze daar zelf voor. Ze kiest dan zelf voor die pijn. Zelfs al verlangt ze naar die pijn, het liefste zou ze er niet zelf om willen vragen, want dat ervaart ze als vernederend. Het is dan ook erg leuk wanneer ze haar vrijheid wilt ‘kopen’ met pijn, gezien dat mij een vrijrecht geeft voor mijn gevoel om echt een ongelooflijke klootzak te zijn. Dat is iets waar ik de laatste tijd steeds meer moeite mee heb: de klootzak in mij naar boven halen. De wens en verlangen is er nog wel, maar ik houd eigenlijk te veel van JT om echt alle remmen los te gooien daarin. Deze opzet helpt me daarin, omdat het me helpt het gemeen zijn ‘goed te praten’ voor mezelf.

Ik ben niet zo goed in dat stukje van me te laten gaan, zeker niet op iemand die mij zo dierbaar is. Dan voel ik me er ongelooflijk schuldig om, zelfs al weet ik dat het haar bloedgeil maakt en ze eigenlijk niets anders zou willen. Het is voor mij gewoon een ongelooflijk grote stap. Is het eigenlijk altijd wel een beetje geweest. Ik ben bang dat ik te ver zou gaan en over de grenzen van mijn partner zou gaan; Iets waar ik echt een spuughekel aan heb.

Nog een bijkomend voordeel van dit spel-element, is dat het JT zich dan beter aan haar plek herinnerd wordt. Dat ze niet de macht heeft over haar eigen lichaam en dat ze bepaalde vrijheden heeft puur omdat ik ze die aan haar geef. Voor mij is dit best wel een grote mentale verandering tussen ons en hoe onze relatie in elkaar steekt.

Maar het laatste plus-puntje, is dat ik nu soms wat vaker achterover kan gaan hangen, en JT aan het werk zetten mijn leven weer een stukje prettiger, leuker en aangenamer te maken. Het heeft zelfs een nieuwe erogene zone van me opgeleverd waarvan ik niet wist dat ik die had. Very pleasant suprise!

-Lumen1987

Geef een reactie

