Gouden voorbeeld voor de wereld… nu dus niet meer.

Zoals jullie mogelijk hebben opgemerkt, ben ik de laatste tijd wat stil geweest op Think about Kink. En dat is niet zomaar, er zit een reden achter. Mogelijk kan je je nog herinneren dat ik in het laatste deel van de serie over relaties schreef over een stel dat naar mijn mening het gouden voorbeeld is van hoe een relatie zou moeten zijn. Hoe hun liefde zo mooi was om te zien, om hen twee bij elkaar te zien, en nog meer van die romantische dingen.

Een tijdje geleden is hun relatie compleet ontploft. En is er van dat gouden voorbeeld niets meer over. En dat raakt me… behoorlijk zelf. Ik had altijd geloofd dat zij voor de rest van hun leven samen zouden zijn. Dat mijn belofte als getuige dat ik er alles voor zou inzetten om hun relatie in stand te houden een overbodige belofte zou zijn; Niets meer dan een mooi gebaar. Maar nee, het ging toch fout. En niet een beetje ook. In 2 maanden tijd is er zo’n kritische massa bereikt dat de dame in kwestie kil besloten had de stekker eruit te trekken. Ze hebben gepraat, overlegd, gehuild, geschreeuwd… maar blijkbaar te laat?

Ik vind het jammer dat zij nu juist het voorbeeld zijn geworden van wat een trouwerij ‘waard’ is in de huidige samenleving. Ik had gehoopt dat zij de uitzondering zouden zijn op de mensen die trouwen voor het gevoel van getrouwd zijn en als het even wat tegenzit maar gewoon opgeven. Misschien zeg ik het wat kort door de bocht allemaal, maar toen ik van mijn beste vriend uitgelegd kreeg van hoe het zo heeft kunnen lopen, blijf ik toch het gevoel houden dat de dame in kwestie voor de ‘easy way out’ gekozen heeft.

Nu zal ik de precieze context niet geven, gezien dat mij in vertrouwen verteld is. Maar er zit wel een grote rode draad door het geheel: frustraties die niet uitgesproken en besproken worden en kunnen gaan escaleren. Dus vandaag een kort bericht met een simpel bericht:

Vergeet jezelf en je eigen gevoelens niet. Je partner(s) is zeer waarschijnlijk niet paragnost en heeft vast ook geen telepathische gaven. Bijt af en toe eens door de zure appel en praat eens samen met je partner(s) over wat je bezig houd, dingen die je mist, waar je naar verlangd en waar je je aan ergert.
Het is gewoon het niet waard om je relatie te verliezen omdat je niet op tijd je mond open wilde of durfde te doen.

-Lumen1987

2 thoughts on “Gouden voorbeeld voor de wereld… nu dus niet meer.

  1. knuffelslet schreef:

    Ik ken je gevoel. Het is precies dat wat me cynisch liet reageren op je polyamourie post. Ook relaties waar je tegen op kijkt blijken feilbaar te zijn 😦

  2. […] Tijdens het opruimen van mijn kamer stuitte ik op een artikel uit de AD (zaterdag 17 november) dat ik bewaard had. Het artikel ging over scheidingen van vrienden. Ik had het bewaard omdat er nog wel goede tips in stonden, en wilde daarom nog eens een keetje een blog-post over schrijven. Vooral, omdat ikzelf ook zeer goed bevriend ben geweest met een stel dat is gaan scheiden en ook wel even zwaar viel voor mijzelf. Ik heb daar een tijdje geleden een stukje op Think about Kink over geschreven. […]

Geef een reactie

