Next!

In mijn vorige posts heb ik al verteld over mijn eerste speelfeest en mijn verbazing over hoe snel ik nieuwe contacten opdoe. Ik was behoorlijk onwennig op dat eerste feest. Ik was ook niet echt wild enthousiast over het concept ‘speelfeest’. Toch ging ik een tijdje later alsnog naar Next XX. De premeet voor nieuwelingen maakte voor mij de drempel wat lager en, nog belangrijker, ik was dit keer niet het vijfde wiel. Mijn switchpartner RC was ook nieuw en was bijna de hele tijd bij me. Ik had in ieder geval de optie om hem op te zoeken als het even teveel werd. En stiekem werd ik er best blij van dat ik wat mensen een beetje kon rondleiden. Ondanks mijn gebrek aan gevoel voor richting had ik blijkbaar genoeg onthouden van BDSM-Jongeren, wat in hetzelfde pand gehouden wordt. Ik word blij van kennis delen en ‘slim’ lijken, so sue me.

Mijn tweede leerpunt van het vorige feest was dat ik veel beter in een rustige omgeving kan zitten. Gelukkig ging dat deze keer veel beter. Het hielp al best wel dat de grote bar rookvrij was. Ondanks dat heb ik uiteindelijk weinig van de bar gezien, omdat ik het onverwacht best druk had de hele avond. In de kamers is het sowieso wat rustiger, dus dat maakte alles al beter voor me.

RC maakte van de rust in het begin gebruik om een kamer te claimen om zijn toch-wel-wat-zenuwen om te zetten in auw en prrr voor mij. Sommige van de voorzieningen op deze locatie zijn niet van een type wat hij thuis zou kunnen realiseren, dus hij was wel nieuwsgierig. Die kamer met de meeste spullen was wel populair, dus er kwamen veel mensen even gewoon kijken of kijken of we al klaar waren, wat voor mij wel wat ongemakkelijk was. Sowieso heb ik wat moeite met de verplichte wijd open deuren. Ik snap dat het zo makkelijker is voor de DM om te kijken of alles goed gaat. Maar ik ben niet zo’n exhibitionist en ik heb vaak mijn concentratie nodig, dus random kijkers hoeven van mij niet zo erg.

Niet dat ik de hele avond heb gedaan alsof er verder niemand was, verre van dat. Na even uithijgen en het begroeten van mijn andere vrienden bleef het een drukke bedoening. De dame waar ik geen nee tegen kan zeggen (WB), was wederom aanwezig, net zoals mijn andere switchpartner (BID) (WTF? Ik heb een ‘andere’ switchpartner…ook even wennen). Ik had beloofd om wat ribbon bondage te doen op iemand, zodat iemand anders mee kon kijken. Dat liep uit op een openbaar knoopfeest op een van de grotere kamers. Lintenbondage is echt niet iets nieuws, maar er waren verschillende mensen die het nog nooit live gezien hadden, dus ik hoop dat ik niet al te erg stond te stuntelen en een goede indruk heb kunnen geven. Ik kreeg van één bunny de feedback dat het best fijn en lief en zacht was allemaal, totdat je probeert los te komen. Dat is altijd leuk om te horen, ik denk dat dat en strikjes kunnen leggen voor een groot deel mijn plezier in dit knoopmateriaal uitmaken. Wat we deden was wel wat meer oefenen en aanklooien dan echt spelen, dus ik vond het daar eigenlijk niet erg dat er mensen in- en uitliepen. Ik vond het ook leuk om te helpen, dingen voor te doen en vragen te beantwoorden.

Uiteindelijk was het knopen wel weer een beetje gedaan. WB was erbij geweest, maar had vooral gekeken. Ze had eerder gezegd dat ze met me wilde spelen. Dat was voor ons allebei even spannend. We mogen dan al een hele tijd FWB’s zijn, die kant had ik nog niet echt mogen meemaken van haar. Zij wist dat ze een switchkant had, maar had daar nog weinig mee gedaan. Dat was niet meteen te merken, ze deed het heel goed. Ik mocht even bij haar liggen en me lekker klein voelen. Maar daarna wist ik weer wat er kan gebeuren als je als switch een uitgebreide toy bag meeneemt. Verschillende toys en nagels kreeg ik te verduren terwijl ik geblinddoekt op het bed lag. Dat wil zeggen, totdat mijn zelfgemaakte waxplaykaarsjes ontdekt werden. Mijn plan was geweest om die te testen op RC, maar nu werd ik zelf het proefkonijn. Ik had geen idee hoe druk het nog was, maar uiteindelijk bleek dat WB dit samen met RC geregeld had en de rest grotendeels weer weg was. Zolang het een beetje rustig was, kon het me ook niet zoveel schelen. Ik kick niet zo op pijn, maar ik vertrouw WB blindelings en dat kon ik nu bewijzen. Ook werkte de hitte na de ergste schrik en pijn eigenlijk best ontspannend. Het leukste vond ik het verwijderen van de was met mijn eigen mes. Het was een heel apart gevoel op mijn huid en het idee van het mes was ook spannend.

Na dat alles verwachtte ik niet heel veel meer, we gingen even beneden zitten en wat drinken. Toen bleek RC ondanks alles nog wel subbig te krijgen. Na het er even goed over gehad te hebben, waren we het er over eens dat WB en ik samen hem samen alsnog in de was gingen zetten. Normaal zouden we niet zo snel met nieuwe mensen spelen, maar RC vertrouwde mijn oordeel en WB had een goed gevoel bij RC, ook omdat ik er ook bij zou zijn. Gelukkig klikte het goed tussen ons en werd het een mooi spel. RC deed het heel goed en was verder weg dan meestal. Het was even aftasten tussen WB en mij, ook omdat ik net nog gesubt had. Gelukkig verbergen blinddoek en subbiewaas een wereld aan schoonheidsfoutjes. Tegen de tijd dat de was er weer af ging, waren we veel beter op elkaar ingespeeld.  In de aftercare nam ik de leiding wat meer. Ik denk eigenlijk dat dat een van mijn favoriete stukken is, zo iemand langzaam weer helder zien worden. Daarna was het best laat en was ik toch weer best subbig. Ik heb BID redelijk formeel mijn excuses aangeboden omdat hij er wat bekaaid was afgekomen. Gelukkig voelde hij zich niet tekort gedaan, maar vond hij het juist fijn om mij in actie te zien. Ik zie hem ook wat vaker, dus zo’n ramp was het niet, maar in mijn subbiehoofd was het heel belangrijk om te weten dat hij het niet erg vond. Als je even niet zo goed bent in denken, laat je dat als je een gedachte hebt, die niet zo makkelijk los.

Uiteindelijk was het dus een drukke avond. Ik denk dat ik nu voor mezelf ook beter begrijp wat de functie van een feest kan zijn. Zonder Next had het bijvoorbeeld veel langer geduurd voor ik op het idee was gekomen van een duo-D sessie. Dus naast dat je ruimte biedt voor iedereen die niet thuis kan spelen, bied je een ontmoetingsplaats. Dat is misschien voor veel mensen vanzelfsprekend, maar ik moest het even in actie zien om het te begrijpen. Ik ga denk ik nog wel van wat feestjes proeven, ik ben benieuwd wat de verschillen zijn en er zijn nog best wel mensen die ik in het echt wil zien. Uiteindelijk zie ik mezelf wel af en toe naar feesten gaan, maar waarschijnlijk minder vaak dan in deze verkenningsfase.

3 thoughts on “Next!

  1. Peter schreef:

    Wat een mooi verslag. Alsof ik er zelf bij geweest ben. Wat een bijzondere ervaringen.

  2. Guilty schreef:

    Leuk verslag en fijn dat je het naar je zin hebt gehad!

    Wat betreft de “open deuren”, dit beleid is er niet alleen omdat de DM’s graag makkelijk in de gaten houden wat er gebeurt (hoewel dat zeker een van de redenen is), maar ook in verband met de brandveiligheid. Evacueren kost met dichte deuren veel meer tijd omdat alle deuren dan volgens de ‘deurprocedure” geopend moeten worden. Een derde reden is dat we willen voorkomen dat grote speelruimten door een enkel koppel worden geclaimd terwijl er voor meerdere stellen ruimte is. We willen ten slotte dat ook op drukke feesten iedereen gelegenheid heeft om te spelen.

    • Alchemilla schreef:

      Bedankt voor je reactie en voor het mede organiseren. Ik had inderdaad niet nagedacht over verdere redenen. Ik ben gewoon een beetje verlegen, maar een blinddoek en eventueel een vriend(in) of vriendelijke DM bij de deur doet al wonderen 🙂

Geef een reactie

