Thinking about “Think about Kink”

Inmiddels bestaat Think about Kink 2.0, om het maar even geeky te zeggen, al een tijdje en zijn we ook sinds de 2.0 met twee mensen aan de schrijftafels gegroeid. Het begon allemaal als een grappig idee tussen twee meiden met het eerste bericht in 20 oktober 2010. Ik besef het nog niet helemaal, maar de label Think about Kink bestaat dus gewoon al meer dan anderhalf jaar en kruipt steeds dichterbij naar z’n 2e verjaardag! De omschrijving voor het blog was, en ik quote:

“We willen gaan schrijven over bdsm en seksualiteit en de dingen die ons daar binnen bezig houden, misschien soms een uitstapje, maar dat zien we wel.” – Yara

In dat anderhalve jaar zijn er mensen gekomen en gegaan. De aardmoeders van het blog zijn ermee gestopt en ik het blog een flinke periode zelf op mijn schouders gedragen. Als je in het archief graaft kan je dit bericht nog wel vinden, waarin ik schrijf waarom ik me graag met Think about Kink bezig houd. De grote lijn die ik daar schets klopt op de dag van vandaag nog steeds. Ik vind het leuk om mijn gedachten, gevoelens, observaties en ideeën te delen met anderen, of het nu face-to-face gebeurd of op het web. Ik zie het nog steeds als een stukje toevoegen aan de BDSM community, iets terug geven voor alles wat ik zelf daarin heb geleerd. Maar die laatste gedachte is over de tijd eigenlijk steeds sterker geworden voor mij. Zeker toen ik Think about Kink op Blogger op mezelf begon te dragen, ben ik het ook steeds meer ‘mijn kindje’ gaan zien. En uiteindelijk heb ik het zowaar ook geerft van de twee aardmoeders van Think about Kink.

Ik heb wel eens gedacht in welke richting ik het blog zou willen sturen. Als almachtige alleenheerser van het blog toendertijd kon ik er alles opzetten wat ik maar wilde. Naar mijn gevoel heb ik eigenlijk niet veel veranderd aan de formule die Yara een flinke tijd geleden als eerste woorden op het blog had gezegd. Ik ben nog steeds gaan schrijven over BDSM en seksualiteit (dit laatste misschien wat minder dan het eerste) en wat me daarin bezig houdt. Dat komt omdat ik ook nog steeds geloof in die formule, maar er speelt voor mij wel 1 belangrijk iets een hoofdrol erin. Ik zie Think about Kink als een platform waar niet alleen ik, maar een hele trits aan schrijvers schrijven over wat hen bezig houdt binnen BDSM en seksualiteit. Voor mij zit de magie in de potentie om een grote groep mensen aan het blog te hebben schrijven. Ieder met hun eigen stijl van schrijven, eigen stijl binnen BDSM en relaties, ieder met hun eigen mening… en dat allemaal op 1 plek. Een plaats waar als het ware een pantheon aan visies op BDSM en seksualiteit te vinden is, en geen van hen die claimt de belangrijkste visie te hebben, of “the one true way”.

Er is wel een toevoeging gekomen voor mij aan de formule voor Think about Kink. Dat het ook als een platform voor informatie kan dienen. Een deel van die informatie komt direct van het blog vandaan. Maar ik ben begonnen met het idee te spelen om ook practische informatie bij Think about Kink te gaan plaatsen. Denk daarbij aan bondage of massage technieken, of stukken over pijnspel en diverse gerelateerde acties. Nu bestaan er genoeg website waar je informatie vandaan kan halen. Wat ikzelf nog niet tegen ben gekomen, is dat deze bronnen ook verwijzen naar alternatieve locaties van informatie. Tevens zijn de bronnen meestal Engelstalig. Dat laatste is misschien niet een probleem voor menig persoon die zich op het internet bevind, maar ik wel geluiden gehoord over dat mensen soms gewoon liever de informatie in het Nederlands lezen dan in het Engels.

Zelf heb ik veel geleerd van mensen, en dat heb ik dan ook gratis kunnen doen. Ik vind het zelf ook erg leuk om mensen dingen bij te brengen. Als ik dit allemaal combineer, kwam ik uit op het idee van de Think about Kink – Academy. Mijn plan is hier practische informatie op 1 plek te kunnen zetten, in het Nederlands, kostenvrij. Zoals je al hebt kunnen zien hebben we al een aantal artikelen en het doel is daar gestaag meer artikelen bij te hebben.

Het kostenvrij aspect is voor mij een belangrijke richtlijn voor alles wat met Think About Kink te maken heeft. Ik wil om principiële redenen niet dat er geld komt kijken bij de content van deze website. Ik wil niet dat er geld verdient gaat worden met de website of dat er betaald moet worden voor het bestaansrecht van de website. De reden is dat geld een machtsmiddel is en wat dat met zich mee brengt. Ik wil het een open platform houden, waar iedereen diens mening en visie kan geven zonder censuur, peer presure of manipulatie van buitenaf. Ik zou niet willen dat het meebetalen aan de website stilletjes bepaalde rechten zou verschaffen. Dit wil ik erg graag buiten Think about Kink houden, zo veel dat maar kan.

Kort samengevat, wil ik dat Think about Kink nog steeds een platform blijft voor meerdere schrijvers waar ze hun visie delen. Daarnaast dat het een secundaire rol gaat krijgen in practische informatie bieden. En dat dit alles gebeurd zonder dat er geld bij te makken komt. Het enige wat het zou moeten kosten, is tijd. Tijd om te schrijven en om te lezen.

And that’s how I think, about Think about Kink.

-Lumen1987

3 thoughts on “Thinking about “Think about Kink”

  1. centraaloplaadpunt schreef:

    Ik lees hier nog maar kort, en graag. De insteek die je hanteert bevalt me – en mocht er een manier zijn om te helpen met deze site dan hoor ik dat graag! Zelf een stuk schrijven lijkt me lastig omdat ik nog zo weinig ervaring heb, maar van de andere kant: informatie van het wereld wijde web halen en vormen tot een duidelijk (Nederlandstalig) stuk, dát zou ik wel kunnen… Wordt ongetwijfeld vervolgd!

    • lumen1987 schreef:

      Weinig ervaring is niet een al te groot probleem. Alchemilla is immers ook recentelijk begonnen met het ontdekken van het BDSM wereldje. En er bestaat wel wat meer dan enkel BDSM: kinkeyness, relaties en seksleven zijn ook ‘on topic’ voor Think about Kink. En daar kan ook gewoon over geschreven worden.

      Informatie verzamelen van het web en een verzameling omzetten voor een item op Academy is ook een mogelijkheid, maar misschien wel wat tricky. Mijn visie voor de Academy is om op dit moment practisch toepasbare informatie aan te bieden, en secundair om met ‘droge stof’ aan te komen.
      Bijvoorbeeld als het gaat om Bondage tutorials, die kan je makkelijk verzamelen van het web. Maar dat is naar mijn idee niet voldoende om daarmee een stuk te kunnen vormen voor op Academy. Daar draait de gedachte van waarom je een bepaalde stap doet, en die informatie zie ikzelf vaak niet op die tutorials langs komen. Veel van die informatie heb ik verzameld met ervaring en experimenteren en praten met mensen over het onderwerp.

      Als je vind dat ik het wat pessimistisch in zie in dat aspect, please do prove me wrong! 🙂 Ga gerust je gang om een artikel voor de academy op te stellen en stuur het op (Het mail adres voor Think about Kink is te vinden op de about page). Dan zal ik er naar kijken en kan ik je er feedback op geven. En mogelijk kan je het dan gewoon als lid het aan de kennispoel toevoegen.

      • centraaloplaadpunt schreef:

        Ik ben bang dat ik je juist gelijk moet geven… alleen info verzamelen is inderdaad niet genoeg – er moet inderdaad een deel ‘eigen beleving’ inzitten om het interessant te maken. Droge stof zit inderdaad niemand op te kijken…
        Ik ga nog even zien of ik iets kan schrijven, en zo ja: wat dan. Ik ben wel heel hard bezig met ontdekken namelijk – ging nogal hard na mijn eerste feestje 😉

Geef een reactie

