Hoe Libido het hoofd weer voorzichtig om het hoekje stak

Ok, in mijn vorige post las je hoe mijn libido was vertrokken.  In deze lees je hoe ik erachter kwam dat het wel weer goed zou komen tussen mijn libido en ik.

Als je mij een paar jaar geleden zou vragen, goh, welke kant van het switchen trekt je nou het meest? Dan zou ik zeggen ‘dominant, absoluut’. Begrijp me niet verkeerd, maar mijn dominantie was hetgeen waar ik het meest mee had, en wat ik ook meer uitte. Maar in het afgelopen jaar sijpelde elk grijntje dominantie weg. Ik kreeg er steeds minder genoegdoening van. Ik had er steeds minder zin in. De zweep die ik eerst zag als ‘Oeh, leuk! Rode striemen! Lekker gewicht! Mooi geluid! Laat me door de lucht zwiepen, laat me landen op dat lekkere vlees, gebruik me!’ werd langzaam ‘Let je wel op? Sla je niet weer mis? Hij is wel zwaar hè? En ook een beetje gedoe hè? Laat me maar in de kast hangen’. Dus kocht ik een nieuwe zweep. En nog een. En nog een. En uiteindelijk kocht ik zwepen die ik als sub fijn zou vinden. Om vervolgens te ontdekken dat het hele subgebeuren me alleen nog maar angst inboezemde.

Het was geen leuke realisatie. Geen leuke tijd. Maar nu het weer beter met me gaat, kwam ook langzaam weer seks terug in de relatie. In eerste instantie pas nadat ik er zin in had om zin te krijgen (ofwel, me niet meteen bij de eerste aanraking terug te trekken met het idee ‘dat wordt toch niks’), maar later vanuit zichzelf. Maar echt helemaal? Er miste nog iets.

En dat kwam 11 mei. Het klinkt verwachtingsvoller dan het waarschijnlijk is, maar ik was in de sauna. Of beter gezegd, een caldarium. Dat is oud Romeins (ofwel, Latijns) voor ‘zweetbad’. Het is een heel warm bad in een warme ruimte. Een sauna, maar dan nat. Dit specifieke caldarium bevindt zich in Thermae Son (een aanrader trouwens). Het is een vrij donkere ruimte, met diverse ledlichtjes in het plafond die zachtjes vervagen om weer in een andere kleur aan te gaan. Er speelt een rustig muziekje à la ‘chopin en junglegeluiden’ en er klatert water. Het bad is komt tot mijn middel, is rond en enorm, heeft van die betegelde ligbanken aan de buitenste rand en in het midden staat een abtract stenen beeld waar een spotje op staat gericht. Het geklater komt daar vandaan, en er blijkt water over de rondingen van het abstracte stuk steen te stromen. De lucht is vochtig, en ruikt vaag naar een bepaalde bloem of kruid.

Ik ben daar niet alleen, maar ik voel me wel even alleen en vrij. Ergens aan de rand van het bad zit mijn vriendje  maar ik drijf wat in het bad om vervolgens mijn armen en hoofd te laten rusten op de sokkel van het beeld. Even zweef ik door het water tot mijn knieën langzaam de bodem raken. Ik ontdek nu dat er op de bodem van het bad kleine roostertjes zitten waar warm water uit omhoog komt. Terwijl mijn bewustzijn nog glimlachend ‘you pervert’ zegt, ben ik al 3 milimeter opgeschoven zodat het warme water richting mijn kruis gaat via mijn benen. Ik leg mijn hoofd op mijn armen en kijk loom opzij naar mijn vriendje.

Het was dat moment. Precies dat. Het was dat moment waarop ik naar mijn vriendje keek, me totaal relaxed voelde en ineens voor me zag hoe ik mijn vriendje in de kamer stond, zijn polsen geboeid en boven zijn hoofd vastgebonden, hoe een borstharnas zijn borstkas accentueerde en hoe zijn gezicht zou vertrekken wanneer ik de cloverclamps een halve slag zou draaien.

Dat moment. Dat moment waarop ik me realiseerde wat ik miste zonder dat ik door had dat ik het gemist had. Mijn dominante fantasie. De eerste prikkel voor een spel. Het eerste beeld, de eerste impressie, het eerste verlangen wat bij mij een spel doet triggeren. Vaak werk ik naar dat beeld toe, maar vaak word ik halverwege afgeleid en creëer ik iets heel anders. Maar het begint altijd zo. Met een beeld. Een kleine hoop op wat er zou kunnen komen.  

Ik keek naar mijn vriend en zag -ook zonder bril- dat hij aan hetzelfde dacht. Of in ieder geval dat hetzelfde onderwerp door zijn hoofd spookte.  En ik hoefde niet eens een bril te hebben om te weten dat hij zijn ogen neersloeg.

Fuck, dat moment was speciaal. Speciaal genoeg om er niet een, maar twee blogposts aan te wijden. Omdat dat het moment was waarop ik dacht: ‘welkom terug libido!’. 

Het is een work in progress. Er zullen wat dingen zijn bedolven onder stof in het afwezigheid. Maar dat komt wel weer. Het komt weer goed.

2 thoughts on “Hoe Libido het hoofd weer voorzichtig om het hoekje stak

  1. centraaloplaadpunt schreef:

    Herkenbaar. Gaaf om te lezen.
    Ben overspannen geweest…

  2. Switch1987 schreef:

    Dat klinkt echt als een geweldig uniek moment en fijn dat je libido weer terug is!

Geef een reactie

