Hoe Libido met een knapzakje naar de horizon vertrok.

De mensen die me kennen weten het al, maar voor de rest, ik was de afgelopen maanden zo depressief als een deur. There, I said it. Phiew. Details zijn verder niet nodig voor wat ik hier wil vertellen, want het gaat over seks. En aangezien bdsm en seks voor mij nogal verweven zijn, over bdsm.

Er zijn mensen die een prima seksleven hebben wanneer ze mentaal niet lekker in hun vel zitten. Of die zich helemaal suf neuken om hun gemoedstoestand maar te vergeten. Maar bij mij pakte Libido z’n knapzakje en vertrok voor onbepaalde tijd richting horizon. Alleen nieuwe, ontzettend geile dingen leverde nog iets van vochtigheid op, maar de headspace was er nauwelijks. Oh, en mijn ‘iek, straks doet seks weer pijn’-spook kwam ook weer uit de kast. Daarover later een keer meer.

Het verbaasde me ook nog niet eens zo heel veel. Ik vond mezelf vooral ontzettend lelijk en leeg. Ook al wordt het te pas en te onpas gescandeerd; ‘daar moet een piemel in!’ was niet de oplossing. Begerend vriendje in bed? Ik dacht alleen ‘poeh, nou, die wil zeker seks en dan moet ik weer vochtig genoeg zijn anders doet het pijn en bluh en ik stink en heb al drie dagen niet geschoren en bah hoe kan hij nu met mij seks willen ik ben een lelijke frigide trut’.
Een subbig vriendje? Ik dacht alleen ‘oh, fuck, ja, ik heb al heel lang niet met hem gespeeld maar ik heb geen zin waah wat ben ik voor kutdominant hij stuitert en dat is zielig maar ik kan niks en ik moet perfect en ik voel me helemaal niet zelfverzekerd en dominant en sexy en aaargh ik ben een kutvriendin!’.
Een dominant vriendje? Ik dacht ‘oh, fijn nu word ik geknuffeld want dat vind ik fijn maar oh fuck daar is voor hem natuurlijk niks aan en dan wil hij me gaan slaan maar ik ben ontzettend kleinzerig en dan ziet ie mijn lelijke buik en ik wil eigenlijk alleen maar veilig tegen hem aanliggen maar hij is een Sadistische Meneer dus moet ik oppassen voor onverwachte pijn en iep ik ben een prutsup ik durf niet aaaargh!!!’

Mijn hoofd doet niet aan interpunctie, zoals je ziet. En is weinig subtiel. Maar wat er ook aan wervelstorm plaatsvond, de boodschap was duidelijk. Ik was a) een slechte vriendin, b) lelijk en c) seks stond gelijk aan ‘moet’. En moeten is niet sexy. Is niet ontspannend. Is niet leuk. Als je elke keer dat je langs een supermarkt loopt je naar binnen moet, een blikje drPepper moet kopen en die vervolgens moet opdrinken, dan komt dat spul je de neus uit. En stippel je de route naar je werk wel uit zonder dat je langs een supermarkt hoeft. Of je blijft gewoon binnen.

Dus. Daar zat ik dan. Geen hoge dunk van zichzelf, geen zin in seks, een vriendje met wel een normaal libido. Er was dus geen seks. Wat ik niet heel erg vond, maar voor vriendlief niet zo leuk was. Nou ja, nu is ‘geen seks’ maar een ding in het hele ‘mijn vriendin zit extreem slecht in haar vel’ gebeuren, maar leuk is anders. Gooi dan ook nog eens ‘help, ik stuiter’ bij hem in de mix en het is helemaal niet zo leuk meer om samen te wonen met de -in jouw ogen- aantrekkelijke vriendin wiens libido met de noorderzon is vertrokken.

Maar… Is het al opgevallen dat ik in verleden tijd schrijf? Heeft dit verhaal een happy end? Heeft Libido het knapzakje aan de wilgen gehangen? Dat lees je in de volgende post ;-P

4 thoughts on “Hoe Libido met een knapzakje naar de horizon vertrok.

  1. Peter schreef:

    Misschien bepaald medicijngebruik ook een oorzaak?

    • Crownless schreef:

      Je hebt gelijk dat bepaalde medicijnen invloed hebben op je libido. Maar bij mij was het ook vooral dat de reden dat ik medicijnen nodig had ook al ervoor zorgde dat het libido verdween.

  2. […] Ok, in mijn vorige post las je hoe mijn libido was vertrokken.  In deze lees je hoe ik erachter kwam dat het wel weer goed zou komen tussen mijn libido en ik. […]

  3. Switch1987 schreef:

    Erg herkenbaar wat je schrijft! Ik ben zelf ook herstellende van weer een depressie en waar ik tijdens eerdere depressies nog wel af en toe zin in seks had, had ik dat dit keer totaal niet. Maar dit keer was het ook allemaal wat heftiger dan de vorige keren, inclusief een maanden durende opname in een kliniek. Maar hier is mijn libido gelukkig ook weer terug 🙂 Knuffel!

Geef een reactie

