Kleding(svoorschriften) en BDSM

Sommigen zijn misschien het een BDSM feest onder de noemer “De Showboat”. Mocht je dat niet zijn, kan je eventueel deze link eventjes volgen om een idee te krijgen van wat het ongeveer inhoudt. Het is een BDSM feest dat zich richt op alle leeftijden, maar naar mijn gevoel is het publiek vooral mensen die je buiten de jongeren categorie kan beschouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, dus ik ben niet de juiste persoon om je te vertellen of het een leuk feest is of niet. Wat ik je wel kan vertellen, is dat ze een dresscode erop na houden. Een kinky dresscode om precies te zijn. No kinky (enough) outfit, en je komt er niet in. En dáár kan ik het wel over hebben, want ik ben totaal niet fan van verplichte dresscodes.

Laat ik nu gisteravond een discussie hebben gehad over dit onderwerp. Ikzelf zou best wel eens een kijkje willen nemen op zo’n feest, zien hoe niet-jongeren hun BDSM leven invullen. Zien wat mogelijke jaren en jaren van ervaring kan opleveren. Er moeten vast hele mooie en gave dingen te zien zijn tussen mensen die al jaren elkaars partner zijn! Maar ja, dan moet ik wel eventjes een outfit zien te regelen. En dat vind ik zelf nogal een duur grapje. Of duur toegangskaartje, hoe je het wilt bekijken.

Want ik heb eigenlijk helemaal niets met zelf een BDSM outfit te dragen. Als ik Dom, dan doe ik dat in de (casual) kleding die ik aan heb. Of wat er nog van aan is, gezien er natuurlijk ook wel eens wat uit gaat. Punt is, dát is waar ik me fijn in voel. Ik voel me sterk, sexy, machtig, bloed geil en Dominant als ik met ontbloot bovenlijf en spijkerbroek me subbie zit te ‘mishandelen’. Een leren broek doet afdoende, omdat ik het toch nooit verder zou gaan dragen. Het voelt voor mij gewoon fake aan. Alsof ik Dominantje ga spelen ofzo. Als ik speel, is dat gewoon een onderdeel van hoe en wie ik ben op dat moment, inclusief de kleding die ik draag. Het idee een outfit speciaal aan te doen om te spelen (als Dom zijnde), het past gewoon niet in mijn manier van spelen als D. It just doesn’t work for me.

Nu snap ik dat andere mensen wel hebben dat kleding een impact heeft op hun spel. Buiten de fetishes om, zijn er vaak ook mensen die zich gewoon extra mooi en/of aantrekkelijk voelen in bepaalde kinky kledingstukken. En soms klopt het ook wel, want ik kick wel op vrouwen die korsetten dragen. En voor een potentiële Domme zou ik waarschijnlijk ook nog wel een beetje de moeite doen om wat leuks voor haar aan te doen (met nadruk op “voor haar”, want voor mezelf hoef ik het niet te doen).

Maar een dresscode voor een feest… dat werkt voor mij gewoon niet. Welke redenatie je er tegenover kan zeggen (maakt een goede sfeer, laat vreemde types buiten het feest, het is gewoon geyl, etc), ík ben uiteindelijk diegene die het moet gaan dragen op zo’n feest. En het idee om kleding te gaan dragen, als Dominant, waar ik minder dominant van wordt… Then I’m just doing it wrong…

-Lumen1987

2 thoughts on “Kleding(svoorschriften) en BDSM

  1. fadinggender schreef:

    Even nalezen op bezittelijke voornaamwoorden. 😉

    Ik wordt niet per sé subbiger van bepaalde kleding. Het kan wel helpen om de stemming en sfeer te versterken, maar nodig is het totaal niet. Op feestjes vind ik dresscodes helemaal geen probleem. Dat werkt sfeerverhogend. Dat maakt het feestje bijzonderder. Al kan ik er niet tegen als de dresscode schijnbaar willekeurig wordt geïnterpreteerd door de doorbitch van dienst. Dresscodes zijn ook niet een garantie om ongewenste types buiten te houden. Als je er echt niets mee hebt, dan houdt je jezelf beter bij de dresscode-optional feestjes. Die zijn er ook genoeg.

  2. Peter schreef:

    De site achter je link geeft o.a. aan: Juist de combinatie van een Fetish Party, met de bijbehorende strenge kledingseisen, en een actief BDSM speel feest zijn een schot in de roos [voor deze party].
    Daaronder een heel stuk over de dresscode en wie dat bepaalt.

    Voor mij voegt fetish kleding wel wat toe aan mijn Dom-beleving.
    Als je naar een bijeenkomst wilt, waar genoeg te zien en te spelen is, zou je eens naar een vssm bijeenkomst kunnen gaan. Dat is ook goedkoper. Alhoewel daar geen officiele dresscode is, is zwarte kleding wel passender.

Geef een reactie

