Machtig(ste?) wapen van de Dom: aaien

Je zou het niet zeggen, maar aaien is loeiend gevaarlijk voor subbies. Als er iets is waar subbies bijna universeel een zwakte voor hebben, dan is het goed geaaid worden wel.

Okey, misschien overdrijf ik een beetje.

Ik zal toegeven, ook ik als switch ben gevoelig voor iemand die mij op de juiste manier in de juiste context weet te aaien. Met nadruk op het woordje “juist”, want anders werkt het niet. En ik gok dat het voor bijna alle subbies en switches net zo zal zijn. Maar doet iemand het goed… kan ik echt smelten als boter. Ik wil laat dan gewoon vanzelf alles los en laat de macht gewoon uit mijn vingers glippen.

JT kan ik dan ook snel heel makkelijk onder de knie krijgen als ik haar ga zitten aaien. Niet alleen dat, maar ze kan erop ongelooflijk diep in subspace raken. Ze krijgt er ook altijd zo’n mooie, vredige blik van en een ongelooflijke behoefte om kopjes te gaan geven als ze dat voor elkaar kan krijgen. En ditzelfde gedrag heb ik ook al opgemerkt (al dan zonder het kopjes-geven-gedrag) bij andere mensen waar ik wel eens mee gespeeld heb. En ik hoor ook vaker dat men ‘prrrr’ doet (komt neer op dat het erg lekker is) wanneer ze op een goede manier geaaid worden.

Ik heb me wel eens afgevraagd waarom het aaien zo populair is onder de subbies, zeker nadat ik eens JT voor een lange tijd in subspace was wezen aaien gewoon om te kijken hoe lang het zou duren voor ze eruit zou komen (conclusie, pas een kwartier later ongeveer). Maar, ik zou het eigenlijk niet zo goed weten. Er zijn onderzoeken over de positieve effecten van aaien en geaaid worden.  Als ik een gok moet maken, denk ik dat het te maken met de band tussen twee personen. Dat het aaien gevoel van behagen bij de ander kan geven, wat voor een subje de gelegenheid geeft om los te laten en in subspace te komen.
I don’t know, zou een meer de mening van subjes over moeten hebben. Voel je vooral vrij om jouw beleving als comment achter te laten.

Maar hoe het ook zij, mocht je voor je dominante kant nog een leuk iets zoeken: probeer eens wat excessief geaai en zie waar het je brengt. Mijn ervaring: best wel ver.

-Lumen1987

2 thoughts on “Machtig(ste?) wapen van de Dom: aaien

  1. Alchemilla schreef:

    Ik heb zelf dezelfde reactie op aaien, heb op BDSM-Jongeren mijn leukste momenten meegemaakt onder de handen van een schone jongedame. Ik vind aaien prettig omdat ik er niet op hoef te reageren, het is heel makkelijk om te ondergaan. Mijn kouwegrond-theorie is dat het misschien iets te maken heeft met dingen zoals ‘vlooien’ en schoongelikt worden door je moederdier. Een beetje zoals bij het nekvel grijpen ook bijna altijd werkt, dat zit er ook ingebakken.

  2. […] Ik heb er al eens eerder over geschreven: aaien (hier de link naar het artikel waar ik op doelde). Het lijkt wel een beetje een ‘silver bullet’ in de BDSM wereld. […]

Geef een reactie

