In Memoriam

In Memoriam – In nagedachtenis van…

Vandaag is geen goede dag voor mij. Vandaag is namelijk de dag dat ik iets ongelooflijk dierbaar ben kwijt geraakt. Iets wat ik wel een stukje van mijn identiteit kan noemen. Wat ben ik dan kwijt geraakt? Nou, dit dus:

Dit was mijn ketting. Sinds vandaag kan ik hem nergens meer vinden. Op mijn werk was er nog een mailtje die rond ging dat er een zilveren ketting gevonden is en het zou heel goed de mijne kunnen zijn. Het mist enkel het aller belangrijkste van de ketting… de hanger. De ketting kan makkelijk vervangen worden, maar de hanger niet.

Ik heb hem al sinds ik net de brugklas in ben gegaan. Dat houdt dus in dat ik hem al meer dan 11 jaar heb. En ik heb hem elke dag gedragen. Het is voor mij een beetje een soort ‘lucky charm’ zou je kunnen zeggen. Maar ook een stuk van mij als persoon. Die hanger is een onderdeel van wie ik ben. Het is een anker voor al mijn herinneringen van de afgelopen 11 jaar. Het fungeert op sommige vlakken zelfs als mijn mindmap in dat optiek.

Hoewel dit misschien niet op zijn plaats lijkt te zijn op een blog gericht op BDSM en alternatieve seksualiteit, de ketting met hanger had ook een andere functie. Omdat ik de ketting elke dag droeg en ik het als een extensie van mijzelf beschouw, ben ik diegene die hem draagt ook als een onderdeel van mij gaan beschouwen. Mijn ketting heeft als collar gediend voor mijn subjes tijdens spellen en zeker op BDSM gerelateerde feestjes. En ook doet ben ik nu kwijt. En dat voelt ongelooflijk raar en naar. De gedachte dat ik naar een SamariuM JF zou gaan zonder mijn ketting, of ik nu solo of met JT er zou zijn, voelt ronduit verkeerd. De gedachte dat JT in mijn armen staat, zit of ligt op een BDSM feest en ze mijn ketting niet draagt… ik kan het gewoon niet goed onder woorden brengen hoe ongelooflijk verkeerd die gedacht aanvoelt nu.

Ze zeggen wel eens dat je pas weet wat je mist, als je het niet meer hebt. En het klopt… Ik weet nu wat ik mis. Ik mis een deel van mijzelf. Alsof er opeens een stuk van mijn naam verdwenen is.

-Lum……

3 thoughts on “In Memoriam

  1. centraaloplaadpunt schreef:

    Oh shit, wat vreselijk!
    Ik heb je pas een enkele keer gezien, maar ook toen was al duidelijk wat die ketting betekent voor je. Ik hoop echt heel erg dat je ‘m terug gaat vinden.
    Sterkte iig!

  2. lumen1987 schreef:

    Inmiddels ben ik gister geslaagd voor een vervangende hanger, gelukkig eentje die hetzelfde is als die ik eerst had. But it’s a poor substitute, non the less…

Geef een reactie

